✳️ شش پاسخ به شش اشکال مخالفان حجاب 🔰 معمولاکسانی که حجاب راقبول ندارند ورعایت نمی‌کنندزمانی که به ایشان تذکر می‌دهید،یکی ازاین مواردرادرجواب شما خواهندگفت: 1⃣ می‌گویند:«موسی به دین خود،عیسی به دین خود». ⬅️ پاسخ: البته مااگربخواهیم طبق دین خودمان رفتارکنیم،که «امربه معروف ونهی ازمنکر»راواجب کرده،می‌بایست به شما تذکربدهیم.اماشما می گوییدکسی نباید دیگران رانسبت به کارهای دینی‌اش امرو نهی کند،درحالی که خودتان این کاررا می‌کنید.شمامی‌گویید«نهی ازمنکر»دخالت درکاردیگران است وکاردرستی نیست،اما همین الان داریدماراازتذکردادن،نهی می‌کنیدودرکارما دخالت می‌کنید! شایدبرخی درجواب مابگویند:«شمازمانی حق داریدبه ماتذکربدهیدکه ضرری به شما برسد،وگرنه این کارشما،دخالت درمسائل شخصی است.ازبی حجابی ماضرری به شما نمی‌رسد». درجواب بایدگفت:حتما بی‌حجابی شماکه باعث تحریک دیگران می‌شود،برای بسیاری افرادجامعه ضررداردازجمله فروپاشی خانواده.جداازاین ضررهای اجتماعی که حتی درنتایج تحقیقات دانشمندان غربی هم آمده،بایدگفت که نهی ازمنکر،دستور خدایی است که خالق ماوشماست،اماشما معتقدیدکه خدا،دستورخوبی نداده ودراین موردباخداوند،اختلاف نظردارید!اماشماطبق تفکرخودتان رفتارنمی کنید. 2⃣ می‌گویند:«مگردین اجباری است؟ لا اکراه فی الدین». ⬅️ پاسخ: این حرف،درمورداصل پذیرش دین است.یعنی هیچ‌کس راحتی بازور اسلحه، نمی‌توان اجبارکردکه به دینی که ما اعتقادداریم، یمان بیاورد.ایمان،اعتقاد درونیِ فرد است که بااختبارخودش حاصل می‌‌شود.درغیراین‌ صورت،اومی‌توانددرظاهر بگوید«ایمان آوردم»،ولی واقعاایمان نیاورد. اگر«لا اکراه فی الدین» به این معناباشد، پس فلسفه امرونهی وواجب وحرام الهی چیست؟ قوانین بشری هم همینطوراست،شما می‌توانیدبه کشوری،واردنشوید،امااگروارد شدید،مجبوریدقوانین آن رارعایت کنید. 3⃣ می‌گویند:«چرابه اختلاس‌هاودزدی‌ها اعتراض نمی‌کنید». ⬅️ پاسخ: دزدی واختلاس منکراست، بی‌حجابی وعریانی هم منکراست.امابستر تحقق بی‌حجابی،فضای علنی وبسترتحقق اختلاس ودزدی،محیط پنهان است.کسی علنی وآشکاروبااعلان عمومی اختلاس نمی‌کند.بله اگرهمزمان اختلاس وکشف حجاب رخ دهدوشمااطلاع داشته‌ باشیداما فقط به کشف‌حجاب اعتراض کنید،اشکال شماوارداست.مضافاکه ممکن است عده‌ای به صورت تخصصی به اختلاس‌هاو حفره‌های قانونی این منکراعتراض کنندو عده‌ای به کشف‌حجاب، آیااقدام هرکدام مانع اقدام دیگری خواهدشد؟! 4⃣ می‌گویند:«این بی‌حجابی ما،درواقع اعتراض است،اعتراض به اختلاس‌هاو بی‌عدالتی‌ها». ⬅️ پاسخ: کسی که اختلاس کرده یا عدالت رارعایت نمی‌کند،یک کارضددینی و خلاف اسلام انجام داده.آیااسلام گفته بود بروددزدی واختلاس کنید؟اگرشماهم دستور دینی حجاب راکناربگذارید،شبیه اوشده‌ایدو درهمان مسیرحرکت کرده‌اید.آیااین اعتراض است یاهمراهی؟! مثل این است که من دراعتراض به کسی که موادمخدر مصرف می‌کند،بگویم چون اوموادمخدر مصرف می‌کند،من هم دراعتراض به او سیگارمی‌کشم! 5⃣ می‌گویند:«درشرایطی که وضعیت اقتصادوگرانی،اینچنین است،شمانمی توانیدبه بی حجابی،اعتراض کنید.فقر، دینی باقی نمی‌گذارد.هروقت وضعیت اقتصادخوب شد،ماهم حجاب رارعایت می‌کنیم». ⬅️ پاسخ: اولاکه معمولاهرچه به مناطق مرفه‌تردرشهرهانزدیک می‌شویم،روندکشف حجاب وعریانی بیشترمی‌شود.پس فقر، علت اصلی این منکردینی وقانونی نیست. علاوه براین،ریشه فقردربخشی ازجامعه، بی‌دینی بخش دیگرآن است.منکراتی مثل کم فروشی،کم کاری،خیانت،دست درازی به بیت‌المال،اختلاس وسیاست‌هایی که به تقویت سرمایه‌داری زالوصفتانه می‌انجامد، ازمصادیق بی‌دینی است نه دینداری. 6⃣ می‌گویند:«دیگرفایده ای ندارد،شما نمی‌توانیدوضعیت حجاب رابه حالت سابق برگردانید». ⬅️ پاسخ: این نگاه محصول این نظریه است که اکثریت جامعه به ویژه خانم‌هابا مساله‌ای به نام حجاب مخالفند.درحالی که درطول ماه‌های گذشته مشخص شدکه اکثر بانوان باسیاست کشف حجاب همراه نیستند.بعد ازغائله زن،زندگی، آزادی با اینکه تصوربرخی سردمداران این جریان کشف حجاب اکثریت خانم‌های جامعه بود، اماشاهدبودیم که این اتفاق برعکس افتاد. خصوصابعدازاینکه مشخص شدکه نزاع بر سرکشف حجاب سرنیست وانتهای این مسیربرهنگی،عریانی وازبین رفتن نهاد خانواده است.اینکه وضعیت حجاب به حالت قبل برمی‌گرددیانه،وظیفه مانیست، ماوظیفه داریم درکنارمطالبه اقدام قانونی بازدارنده ازسوی نهادهای مسئول،اجرای امر به معروف ونهی ازمنکرزبانی رااجرا کنیم. ✍ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در ( eitaa# ) 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 1⃣ در 👇 https://chat.whatsapp.com/DrKmdrW9VW25fUqAkkM1yb 2⃣ در 👇 https://chat.whatsapp.com/GNgI5RnsmIl5OLW19t64n9 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️