♦️ بازی سریالی پیرامون مسئله ی "حجاب" از دیجی کالا تا طاقچه! 🔸 یک سو تفاهم؛ یا داغ کردن فضا در آستانه ی سالگردِ فتنه ی ژینا؟ 🔸 آیا جنبش "زاعش" در سالگرد جنایاتش به فکر بازسازی خود است؟ ۱۴۰۲/۵/۹ 🔺 درهفته های اخیرتصاویری ازکشف حجاب کارکنان یک فروشگاه اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی منتشرشد. مسئله ای که شایدیک بازی درخصوص مسئله "آزادی های اجتماعی" ونوعی رفتارِ احساسی ازیک گروه،که بدشان هم نمی آمدازاین طریق برسرزبان ها افتاده ودیده شوند،به نظر می‌رسید. ماجرایی که ازنظرخیلی هابه یکی از ساده‌ترین راه هابرای تبلیغ بِرندمورد نظر تبدیل شده است. چراکه پیامد های بعدازآن وتاییدو ردهای صورت گرفته ازسوی کاربران ورسانه‌ها، می‌تواندبه شیوه ای به دیده شدن برندمورد نظرکمک بکند و ... 🔺 کمی بعداز انتشارتصاویری دردیجی کالابامضمون کشف حجاب کارکنان،عکسی مشابه نیزازیک فروشگاه اینترنتی دیگردر شبکه‌های اجتماعی منتشرشد. عکسی که قضاوت‌های مشابهی ازجنس آنچه دربالا آمدرابه همراه داشت. جالب است که پس ازانتشار عکس های مشابه ازطاقچه نیز،عمده ی کاربران آن را روشی برای تبلیغ این فروشگاه اینترنتی (که به ذهن مسئولانش رسیده) برداشت کردند. درباره طاقچه البته ماجرامتفاوت تراز دیجی کالا بودوده ها مجموعه درحوزه کتاب به طوررسمی اعلام کردندکه همکاری های خودبا طاقچه را لغوکرده اند. 🔺 کمی بعدازاین اقدام ازسوی دو فروشگاه اینترنتی، ازکی به عنوان مجموعه ی سوم باانتشارتصاویرو فیلم هایی مشابه به دوگروه دیگر پیوست. تا اینجای کارهریک ازاقدامات فوق نوعی واکنش اجتماعی ازسوی هریک از این گروه‌ها به نظر می‌رسد. ایرادی هم ندارد؛ ایران کشوری آزاد است؛ هرکسی هر کاری دلش خواست میتوانددر این کشورِ آزادبکند با این قیدکه بایدهزینه های عمل خود را پذیرا باشد... 🔺 سوال اصلی که رصدرفتار این سه مجموعه به ذهن می‌آورداین است: آیا آنچه شاهدش هستیم یک اتفاق است که نهایتا قصدداردتوجه هارا به هریک از این فروشگاه های اینترنتی جلب کرده و اسم آنها را برسرزبان ها بیاندازد؟!! یا نوعی نشان دادن موضع اعضای این مجموعه هاپیرامون مسئله ی حجاب است؟ یا اینکه ماباچیزی فراترطرفیم؟ برای پاسخ به این سوالات بایدبه یک نکته توجه کرد: درچه بازه‌ی زمانی شاهداین رفتارهستیم؟ 🔺 آنچه این روزها ازاین فروشگاه‌های اینترنتی دیده شددقیقا درآستانه ی سالگرد درحال رخ دادن است. حدودیک سال پیش جنبشی به نام "زاعش" دراوج خشونت، متاثرازفتنه ی ژینا متولد شد. جنبشی که اتفاقا محتواهای تولیدیِ تحریک آمیزِ این فروشگاه ها درفضای مجازی و اکانت های توئیتری آنها، درداغ شدنِ فضا پیرامونش بطور ویژه‌ای سهیم بود. 🔺 حالا سوال اصلی اینجاست: آیا این اتفاق درآستانه ی سالگردفتنه ی ژیناونیاز به احیای جنبش "زاعش" اتفاقی است؟ اگرمابا یک اتفاق طرفیم، چرااین اتفاق یک ماه یادو ماه پیش رخ نداده است؟ چرا دقیقا درآستانه ی سالگرد فتنه ی ژینا، عده‌ای به این نتیجه رسیده اند که یک بار دیگرباید فضا را درایران پیرامون آن داغ کنند. 🔺 به پست های اخیرآنجلینا جولی دقت کنید؛ بیش از ۱۰ ماه، ده‌ها فیلم و عکس خاص از وضعیت بانوان در کشورهای غربی مورد توجه قرار گرفت اما اکانتِ این سلبریتی صرفا درباره‌ی مسئله‌ی ژینا فعال بوده و حالا مجددا در آستانه‌ی سالگرد آن بطور خیلی خیلی اتفاقی فهمیده دوباره باید درباره ی ایران اظهار نظر کند!! آنچه در حال رخ دادن است را باید فراتر از یک رفتار با انگیزه هایی محدود از سوی چند مجموعه دانست. 🔺 اگر کشور ایران با چالش رو به رو شود، هیچ‌یک ازاین سایت های خدمات دهنده یا سلبریتی‌ها (برخلاف دیگر کشورها به ویژه فرانسه) جامعه را به آرامش دعوت نخواهند کرد، بلکه برعکس خودشان با اکانت‌های توئیتری (رفتاری که با اکانت های رسمی در ماجرای ژینا رقم زدند) به آن خواهند دمید. حالا که با چنین جریان‌های فرصت طلبی روبه رو هستیم که با رفتاری کاملا غیر مسئولانه، عادت به نپرداختن هزینه ی کارهایشان دارند، بهترین و هوشمندانه ترین کار با آنها و تذکر به دیگران به جهت مدیریت جامعه در آستانه ی سالگرد یک می‌باشد. 🔺 زمان تعارف نیست! دشمنان وطن آرزو دارند فضای ایران را ناآرام ببینند، با هرکسی که در این مرحله از بازی دوست دارد مسئولیت ناپذیرانه رفتار کند باید هوشمندانه برخورد کرده و هزینه ی رفتارش را به او گوشزد کرد... @mrtahlilgar1 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در ( eitaa# ) 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 1⃣ در 👇 https://chat.whatsapp.com/DrKmdrW9VW25fUqAkkM1yb 2⃣ در 👇 https://chat.whatsapp.com/GNgI5RnsmIl5OLW19t64n9 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️