🔰 بخش پنجم
🚨
چت بات ها در صنایع مختلف چگونه استفاده می شوند؟
شرکت ها در هر صنعتی از این فناوری ها برای اهداف مختلف سود می برند. در اینجا چند نمونه از نحوه استفاده روزانه از چت بات ها آورده شده است.
🔸 تجارت الکترونیک و خرده فروشی
فروشگاههای آنلاین از چتباتها بهعنوان نمایندگی خدمات مشتری برای ارائه اطلاعات محصول، ارائه توصیههای شخصیشده محصول، و پردازش سفارشها و درخواستهای بازگشت استفاده میکنند.
🔸 خدمات مالی
بانکها و اتحادیههای اعتباری از چتباتها بهعنوان عوامل هوشمندی استفاده میکنند که میتوانند به سؤالات مشتریان پاسخ دهند، مانده حسابها و صورتحسابها را ارائه کنند، تراکنشهای اساسی را انجام دهند و در مورد پسانداز و سرمایهگذاری مشاوره دهند.
🔸مراقبت های بهداشتی
بیمارستانها و کلینیکها از رباتهای گفتگو برای اهدافی مانند برنامهریزی قرار ملاقات، ارائه اطلاعات دارویی و کمک به بیماران در یافتن نزدیکترین مکانهای مطب استفاده میکنند.
🔸تحصیلات
از این فناوری برای بازخورد دانش آموزان، ارزیابی معلمان و کمک های اداری استفاده می شوند.
🔸بیمه
در صنعت بیمه، بات های مکالمه ای ها به عنوان نمایندگان مجازی و مشاوران برای ثبت ادعاها، ارائه به روز رسانی وضعیت و انجام سایر وظایف اساسی عمل می کنند و انسان ها را برای انجام کارهای پیشرفته تر آزاد می کنند.
🔸خدمات
چتباتها به تولیدکنندگان در مدیریت و مشارکت فروشنده، کمک خدمه، تعمیر و نگهداری محل کار، فراخوان محصول و وظایف منابع انسانی کمک میکنند.
🔸گردشگری
خطوط هوایی و شرکتهای مهماننوازی از چتباتها بهعنوان عوامل تعاملی استفاده میکنند که به مشتریان در تهیه بلیط، بررسی آنلاین و سایر ترتیبات سفر کمک میکنند.
🔹 کاربردهای چت بات در کسب و کار
اکنون به این موضوع پرداخته میشود که در چه قسمتهایی از کسب و کار و چه هدفی میتوان از چت بات ها و مزیت های آن استفاده کرد.
🔸 جوابدهی به سؤالات پرتکرار
یکی از مهمترین مکانهایی که چت بات به کار میآید، جواب دادن به پرسشهای تکراری مشتریان است. هر روز ممکن است یک کسب و کار بارها مجبور شود به یک سری سوال ثابت جواب دهد و زمان و توان خود را تلف کند. کافیست که یک چت بات در سایت گذاشته شود که این سؤالها و جوابهایشان را در خود داشته باشد و توجه به شرایط مختلف، آنها را در دید مشتری قرار دهد. مثلاً در صفحه اول سایت میتوان سوالات مربوط به محصولات و شرایط خرید نشان داده شده و در صفحه نهایی کردن خرید سوالات مربوط به ارسال و تعویض کالا آورده شود.
🔸 خدمات فروش
چت بات ها میتوانند در بسیاری از مواقع به کمک پشتیبانهای فروش بیایند. از گرفتن درخواستهای برگشت کالا، پیگیری سفارشها و دادن کد پیگیری پستی گرفته تا آموزشهای استفاده از محصول، همه جزئی از این کمکها هستند. چت بات ها میتوانند اطلاعات خرید مشتریان را از سایت گرفته و در بقیه مراحل آنها را کمک کنند.
امروزه چت بات ها می توانند کل مکالمات را انجام دهند. حتی برخی از افراد حتی عاشق همراهان مجازی مانند siri شدند.
اما در بیشتر مواقع، چت بات ها به کسبوکارها در انجام فعالیتهای روزمره کمک میکنند.
همچنین چت بات ها به ساده سازی خدمات مشتری، بازاریابی و سایر فرایندهای تجاری کمک می کنند.
ادامه دارد...
🏷 #سوادرسانه | #سواد_رسانه #فضای_مجازی #هوش_مصنوعی #چت_بات
👇
🆔 @media313