⭕️رسانه ها روی لبه تیغ کرونا 💢"ویروس کرونا" به مثابه پارادایمی ویرانگر آهنگ زندگی را در سراسر جهان به صورت بنیادین تغییر داده است. فشار بی امان و نفس گیر آن فعالیت اصحاب رسانه را به شدت مختل کرده است. 🔺رسانه ها بخشی از اقتصاد سیاسی هر جامعه محسوب می شوند. بر اثر تهدیدات ویروس میکروسکوپی و منحوس کرونا، این بخش نیز آسیب جدی دیده و در صورت عدم مهار آن، روز به روز سازمان های رسانه ای را تضعیف کرده و از دامنه فعالیت های آنها خواهد کاست. 🔺به لحاظ فرایندی، مراحل گردآوری و تولید، پردازش، انتشار و سنجش افکار بر اثر سلطه بلامنازع کرونا از رمق افتاده است. بخش های تولیدی و خبری رسانه ها خود را با آهنگ این ویروس مخرب به صورت جبری هماهنگ کرده و روی لبه تیغ آن حرکت می کنند. 💢آوردگاه جدیدی سامان یافته است و در آن پرچم تحریریه ها نیمه افراشته، فعالیت گروههای تولیدی محدود، میزان درآمد ها کاسته، فعالیت میدانی اندک، نیروهای فعال رسانه ای در معرض ریسک بیماری، همکاری مهمانان و کارشناسان برنامه ها کاهش و در یک کلام کرونا مجاری تنفسی رسانه ها را تحت فشار سهمگینی قرار داده است. 💢در وانفسای میدانداری کرونا، به علت فاصله گذاری اجتماعی، عوامل تولیدی شبکه های رادیویی، تلویزیونی و مطبوعاتی امکان مانور زیادی برای فعالیت گروهی ندارند. کمیت و کیفیت برنامه های تولید فیلم و سریال، جنگ شادی، مسابقات تماشاگر محور و دیگر برنامه ها روز بروز تقلیل می یابند. 💢برنامه های اجتماع محور که مستلزم دورهمی تماشاگران در استودیو یا زیر سقف واحد بوده بی رمق شده است. عدم حضور تماشاگران پرشور و گرما بخش رسانه ها در برنامه های زنده، از دامنه شور و هیجان و قدرت مانور چنین برنامه هایی کاسته و البته جذب و نگهداشت مخاطبان را نیز دشوار ساخته است. 💢اتاق های خبر و تحریریه ها محل اجتماع خبرنگاران، تصویربرداران، گزارشگران، دبیران خبر، نویسندگان، مترجمان و ویراستاران از جنب و جوش افتاده است. مدیریت، هماهنگی و ارتباطات سازمانی با هدف شکستن زنجیره کرونا و میسر نبودن اجتماع کادرها زیر سقف واحد مختل شده است. 💢ورود رسانه ها به عصر کرونا در تضاد با ملزومات عزلت گزینی شهروندان در کنج خانه است. در شرایط جدید زیستی نیاز شهروندان به برنامه های سرگرم کننده بیش از هر زمان دیگری است. 💢رسانه های اجتماعی نقش قدرتمندی در هدایت افکار عمومی در جوامع کنونی دارند و زمینه کوچ مخاطبان زیادی را از رسانه های سنتی فراهم کرده اند. دوره کنونی فرصتی برای سازمان های رسانه ای است که با استفاده از ظرفیت و توانمندی فناوری های نوین و توسعه فرهنگ دورکاری، فعالیت های تولیدی و خبری را در آوردگاه رسانه های اجتماعی تقویت کرده و طرحی نو دراندازند. 👤حجت اله عباسی ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma