🔴اهداف سیاسی و فرهنگی از تولید پیام های رسانه‌ای 🔺از اهدافی که مؤلفان را به تولید محصولات رسانه‌ای ترغیب می‌کند، عنصر کنترل است. درواقع تولیدکنندگان به‌واسطه رسانه‌ها نوع نگاه و عملکرد مخاطب خود را تعیین و آن‌ها را کنترل می‌کنند. 🔺هرقدر رسانه‌ها امکانات بیشتری در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند، در حقیقت می‌خواهند کنترل بیشتری بر مخاطب داشته باشند. حتی وقتی کنترل در دست مخاطب است، باز این رسانه است که مخاطب را کنترل می‌کند. کنترل آراء عمومی هنگام انتخابات، کنترل نگاه مردم به مدیران سیاسی و اقتصادی و معرفی دوستان و دشمنان بخشی از این کنترل می‌باشد. @media_arma