🌐 پدیده‌ی تخفیف بلک‌فرایدی 🔹 بلک‌فرایدی یا جمعه سیاه به تقویم نانوشته ایرانی‌ها راه پیدا کرده و امسال نسبت به پنج سال گذشته، هم در تلگرام و هم در اینستاگرام بیشترین میزان محتوا درباره آن تولید و منتشر شده است. 🔹 داده‌های لایف وب نشان می‌دهد در دو اینستاگرام و تلگرام بیشترین کالاهایی که به حراج گذاشته شد، در دسته‌بندی «کفش و لباس» بوده است. 🔹 نکته جالب در مورد داده‌های به‌دست‌آمده از محصولات و خدمات پرتکرار جمعه سیاه در تلگرام این است که «» هم به لیست تخفیف‌خورده‌ها اضافه شده است. دو درصد از محتوای محصولات و کالاهای پرتکرار در بلک فرایدی به مربوط می‌شود. 🔹 با توجه به اینکه طبق آمار مجلس، حداقل ۶۴ درصد مردم جامعه از VPN استفاده می‌کنند و ماهانه دست‌کم ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان برای فیلترشکن هزینه می‌کنند، تخفیف خوردن VPN می‌تواند برای کاربران جذاب و مورد نیازشان باشد./ زومیت 🌐رسانه‌سنج🔎 در ایتا و بله: @mediameter 🌐