ایجاد بحران منطقهای به خاطر چند بسته سیگار!؟ / نگاهی به تاریخچه کانال سوئز و رشوهگیری سیستماتیک مصریها
┈┈┈┈┈┈┈•5️⃣•┈┈┈┈┈┈
✅از سال ۱۸۸۲ که احمد عرابی پاشا که وزیر جنگ مصر بود مبارزاتی علیه بریتانیا و استقلال مصر کلید زد تا سال ۱۹۵۶ که جمال عبدالناصر موفق به بیرون کردن نیروهای فرانسوی و بریتانیایی شد، مبارزات آزادسازی مصر و ملی کردن کانال سوئز، فراز و نشیب زیادی داشت. اما مصریها پس از آزادسازی خاک و آبراهه ملی خود رفتاری نه چندان متفاوت با استعمارگران را در پیش گرفتند.
🔸طبق تخمینهای معتبر، دولت مصر سالانه بیش از ۵ میلیارد دلار بابت حق ترانزیت کشتیهای عبوری از کانال سوئز دریافت میکند که با توجه به اینکه سوئز یک آبراهه ملی و متعلق به این کشور است حق طبیعی آنها محسوب میشود. اما مسئله آنجاست که درآمد مصریها از این کانال تنها به موارد متعارف و قانونی محدود نمیشود!
🔸از زمان رسیدن کشتی به ورودی کانال سوئز، چند شخص مصری به عنوان راهنما یا پایلوت و بر اساس قوانین دولت مصر هدایت کشتی را تا خروج از این کانال بر عهده میگیرند. بر اساس خاطرات خدمه کشتیهای کشورهای مختلف، این افراد معمولا بسیار بد رفتار کرده و از لحظه ورود به کشتی تقاضاهای غیر معمول میکنند. درخواست هایی نظیر دریافت سهمیه سیگار، مشروبات الکلی، مواد غذایی و یا حتی رشوه نقدی برای تضمین سلامت کشتی!
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#پایگاه_نظامی_سجیل
@mensejjil