اف‌بی‌آی چگونه از شبکه‌های اجتماعی جاسوسی می‌کند؟ 🔹سنا در گزارش جدید خود، اف‌بی‌آی را به دروغ‌گویی و پنهان‌کاری به کنگره در مورد نظارت بر رسانه‌های اجتماعی متهم کرد. ابزار اصلی اف‌بی‌آی برای نظارت بر تهدیدات رسانه‌های اجتماعی شرکت زیروفاکس (ZeroFox) است. 🔹قرارداد ۱۴ میلیون دلاری اف‌بی‌آی با زیروفاکس برای «نظارت اف‌بی‌آی بر رسانه‌های اجتماعی»، جایگزین قرارداد مشابه با شرکت Dataminr شد. این شرکت سابقه بررسی دقیق جنبش‌های عدالت نژادی را در کارنامه خود دارد. 🔹شرکت Dataminr با استفاده از کلیدواژه‌های از پیش تعریف‌شده پست‌های متعددی را در شبکه‌های اجتماعی جستجو کرده و آنهایی که به نوعی تهدید محسوب می‌شدند را شناسایی می‌کرد. یک مقام اف‌بی‌آی گفت: «زمانی که یکی از عبارات کلیدی مورد علاقه ما در یکی از شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌شود، ما هشدار دریافت می‌کنیم». 🔹اف‌بی‌آی برای شناسایی تهدیدهای امنیتی آنقدر به نظارت خودکار بر رسانه‌های اجتماعی وابسته بود که عدم دسترسی به چنین نرم‌افزاری، هرچند بصورت موقت، باعث وحشت مقامات این اداره شد. @mensejjil