✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️ تاکتیک های جنگ روانی (بخش هفتم) 🔸 دو تعریف از جنگ روانی؛ ، استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن، بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار دشمن، گروه بی طرف و یا گروه دوست است؛ به نحوی که پشتیبانی برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی باشد. همچنین عبارت است از: مجموع اقداماتی که از طرف یک کشور، به منظور و نفوذ بر عقاید و رفتار دولتها و ملتهای دیگر، در جهت مطلوب و با ابزارهایی غیر از نظامی، سیاسی و اقتصادی، انجام میشود. 💠برخی از مهم ترین تاکتیک های جنگ روانی 2⃣1⃣ : داده ها، اطلاعات و دانش به جای آن که در سندی واحد نوشته شوند، در این تاکتیک، دسته بندی شده، در زمان های گوناگون و به ، ارائه می شوند، تا هم مخاطب نسبت به ، پیدا کند و هم نسبت به آن، پیدا کند و منتظر پخش اخبار از مجرای مورد نظر باشد. در این شیوه، الگوی رخ دادها تجزیه میشود و از دید گیرنده، مخفی می‌ماند. 3⃣1⃣ یا استفاده از دروغ محض: این تاکتیک، قدیمی و سنتی میباشد، اما هنوز هم مورد استفاده فراوانی در رسانه ها دارد و اغلب برای و یا حتی برای مورد استفاده قرار می گیرد؛ بدین معنی که پیامی را که به هیچ وجه واقعیت ندارد، بیان می کنند. معروف ترین مورد استفاده ای که از این تاکتیک شده، در زمان هیتلر و توسط گوبلز بوده است. گوبلز میگوید: دروغ، هر قدر بزرگ تر باشد، باور آن برای توده های مردم، راحت تر است. تسخیر یک هفته ای بغداد توسط نیروهای ائتلاف و استفاده از جنگ الکترونیک در بغداد، یکی از همین تاکتیک های دروغ محض بود. ... نویسنده: دکتر محمد سلطانی فر منبع: حوزه نت به نقل از جنگ روانی، معاونت سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها 🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶 @mesagh ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ✅🌴https://eitaa.com/mesagh