هدایت شده از mesaghمیثاق
💢 *بن‌بست؛ به این پرسش‌ها پاسخ نخواهند داد!* 💠 آیا باید قانونی در مورد پوشش افراد جامعه وجود داشته باشد یا خیر؟ ❇️ پاسخ به این پرسش، به ناچار به "بله یا خیر" محدود می‌شود. 🔻 اگر گفته شود "خیر"، پس یعنی با برهنگی کامل هم نباید برخورد شود که حتی در کشور آمریکا که برای بسیاری، مهد آزادی تلقی می‌شود، تقریبا در تمامی ایالت‌های آن ممنوع است و منجر به جریمه‌های سنگین از قبیل حبس و جزای نقدی می‌شود. برای مطالعه‌ی قوانین و جرایم مربوط به آشکار سازی برهنگی در تمامی ایالت‌های آمریکا، کلیک کنید. 🔺اما اگر گفته شود "بله"، پرسش‌های زیر مطرح می‌شود: 🔹 *مصادیق، حدود و جرایم* آن چگونه خواهد بود؟ 🔸 اگر عده‌ای مصادیق، حدود و جرایم در نظر گرفته شده را نپذیرند و اقدام به زیر پا گذاشتن قوانین مربوط به آن کنند، وظیفه‌ی نیروی انتظامی به عنوان "وظیفه‌داران اجرای قوانین کیفری" (در قالب یکی از وظایف خود)، در برخورد با مخالفان چه خواهد بود؟ 🔹 آیا قانون گذاشته می‌شود تا اجرا شود یا بنا است که هر کس تمایل داشت، قانون را رعایت کند و هر که نخواست، رعایت نکند؟ اگر شخصی اختیاری بودنِ عمل به قوانین را درست بداند، کلاً مفهوم قانون را درک نکرده است؛ چرا که قانون یعنی اعمال محدودیت و هر قانونی، برای اجرایی شدن، نیاز به ضمانت اجرایی دارد که این ضمانت در قالب قوانین هر کشور، به عواقب کیفری نیاز پیدا خواهد کرد؛ ❇️ *اما اگر اجرای قانون را درست و ضروری بداند، ضمانت کیفری اجرای آن قانون چه خواهد بود؟* ⚠️ اگر نیروی انتظامی به عنوان مجری، که وظیفه‌ی برقراری نظم و اجرای قوانین مرتبط با وظایف خود را دارد، آیا می‌تواند کسانی را که قوانین مربوط به پوشش را رعایت نکرده‌اند دستگیر کند تا به دست مقامات قضایی بسپارد یا خیر؟ 🔻 اگر خیر، پس چگونه قرار است با "متهم به نقض قوانین" برخورد شود تا قانون به اجرا در بیاید؟ 🔺 اگر بله، با افرادی که در برابر دستگیر شدن مقاومت می‌کنند، چگونه باید برخورد نمود؟ ✅ در ادامه، باید در مورد حدود پوشش برای قانون‌گذاری چند پرسش مطرح نمود: 🔹 اگر معیار تعیین حدودی برای پوشش، "مخالف" نداشتن است، کدام حد از پوشش است که مخالف نداشته باشد؟ 🔸 اگر معیارِ ناپسند بودنِ حدود پوشش در قوانین فعلی جمهوری اسلامی ایران توسط جمعیتی از مردم، روسری سر کردن یا نکردن بانوان باشد و بر فرض، الزامِ سر کردن روسری برداشته شود، در صورتی که عده‌ای مخالفتشان با ممنوعیتِ "حضور با لباس‌های زیر" در سطح جامعه باشد، باید چه کرد؟ ❗️ آیا در این صورت نیز باید ممنوعیت‌ها را کاهش داد تا رضایت جمعیتی از مردم حاصل شود در حالی که به قطع، نارضایتی جمعیت دیگری از مردم را بابت کاهش محدودیت‌ها در بر خواهد داشت؟ ♻️ این کوتاه آمدن‌ها، آیا پایانی نیز دارد؟ اگر دارد، پایانش چه حدودی از پوشش خواهد بود؟ اگر پایانی ندارد، چرا باید برای جلب رضایت عده‌ای نا آگاه یا معاند، گام‌هایی را در راستای اهداف دشمن برداشت که به اعتراف خودشان، مقدمات از بین بردن مفهوم غیرت و ناموس در جامعه بوده و نهایتا هدفشان برهنگی است؟ ✅ نتیجه منطقی حاصل از این پرسش‌ها این خواهد بود که "نه تنها باید قوانین پوشش وجود داشته باشد، بلکه باید برای اجرای آن، از سبک‌ترین تا سنگین‌ترین شیوه‌های برخورد قهری را در نظر گرفت" تا بتوان تمامی افراد متخلف جامعه را، با انواع سطوح لجاجت و قانون گریزی، ملزم به تمکین از اجرای قانون نمود. ❇️ حال این پرسش ایجاد می‌شود که چه کسی یا کسانی صلاحیت تعیین حدود پوشش برای زن و مرد به هنگام حضور در جامعه را دارند و چگونه می‌توان مطمئن شد که آن حدود، بی نقص بوده و آن توقعاتی که نسبت به تامین شدن امنیت روانی، اخلاقی و معنوی جامعه وجود دارد را، برطرف سازد؟ 🔹 آیا می‌توان به سلایق و نظرات مختلف افراد در رابطه با "حدود ضروری پوشش" اکتفا کرد؟ آیا می‌توان میان آن سلایق، یک تعریف جامعی از حدود را در نظر گرفت که تمامی سلایق را پوشش دهد؟ ❌ طبیعتا خیر. 💠 پس می‌بایست به کامل‌ترین دیدگاه رجوع کرد که به هیچ عنوان، امکان نقد نمودن آن وجود نداشته باشد. آیا چنین دیدگاهی را جز از طرف ذات اقدس الهی که پروردگار و خالق انسان است، می‌توان یافت؟ ⚜ تعیین حد برای نحوه پوشش زن و مرد در جامعه، نیازمند شناختی بی نقص از زن و مرد و در سنین مختلفِ کودکی و نوجوانی و جوانی و پیری است تا با در نظر گرفتن تمامی حالات روحی و روانی تمامی افراد جامعه در هر سنی، بهترین شیوه‌ی پوشش را ارائه کند. ✨ بنابراین، از آن‌جا که چنین نگاه جامع و کاملی را هیچ یک از انسان‌ها نسبت به ویژگی‌های جسمی، جنسی، روحی، روانی، اخلاقی و معنوی انسان ندارد (مگر پیامبران و امامانِ معصوم که غنی به ابعادی از علم الهی هستند)، می‌بایست که همان حدودی را برای مردم جامعه در نظر گرفت، که خداوند، صراحتا در قرآن برای مسلمانان در نظر گرفته است.