3⃣ اگر ابن عباس در واقع فرمان پیامبر اکرم را به گوش معاویه نرساند، باید در آن زمانی که پیامبر اکرم معاویه را نفرین نمود می گفت: «من فرمان شما را به گوش معاویه نرساندم»، و یا حداقل ابن عباس در هنگام نقل این روایت باید متذکر می شد که «اگر معاویه نیامد و پیامبر او را نفرین نمود، مقصر من بودم که به گوش او نرساندم.»
👈پس با توجه به عدم تذکر ابن عباس مشخص می گردد که او فرمان و دستور پیامبر را به گوش معاویه رسانده است. وگرنه در غیر اینصورت ابن عباس در این ماجرا مرتکب حیله گری و تدلیس شده است.
👈با این وجود مدافعان معاویه چگونه می توانند به باقی روایات ابن عباس که از پیامبر اکرم نقل کرده و مجموع آن ۱۶۶۰ می باشد اعتماد کنند؟
4⃣ اگر این ماجرا معاویه را زیر سوال نمی برد، پس چرا مدافعان معاویه در طول تاریخ به حالت های مختلف این ماجرا را تحریف نمودند؟ برای مشاهده به لینک های ذیل مراجعه فرمایید.
https://eitaa.com/meshkatehedayat/1441
https://eitaa.com/meshkatehedayat/1451
https://eitaa.com/meshkatehedayat/2051
🔰
نتیجه: ثابت نمودیم ابن عباس فرمان پیامبر اکرم را به گوش معاویه رساند، ولی معاویه شکم و غذای خودش را بر اشرف مخلوقات و خاتم النبیین ترجیح داد.
👈
آیا مایه ی آبرو ریزی نیست که یک مسلمان از چنین شخصی دفاع کند؟
🔴
پایان پاسخ به شبهه اول
🆔
@meshkatehedayat