✍🏻
به قلم دوست خوبم علی،فعال مطرح میلیتاریستی و مالک کانال مدافعان ایران:
در مورد مستندهایی که با هدف درگ بین خودروها و جنگندهها تدوین میشن، لازمه نکاتی عرض کنم:
۱. هدف اصلی از تدوین چنین برنامههایی در هر کشوری، به رخ کشیدن قدرت خودرو یا جنگندهای هست که به نوعی هویت ملی یا سرمایهای اون کشور محسوب میشن ...
۲. چنین برنامههایی توسط گروه مستندهای معروف خودرویی (مثل Top Gear) یا مجلات خودرویی مطرح و یا فدراسیونها و کمپانیهای خودرویی (مثل RedBull) برای جذب مخاطب و کسب درآمد تولید میشن ... 🏎
۳.در ایران نه جنگندههای F-5 تایگر و فریدم فایتر ۶۰ ساله هویت ملی و سرمایهای کشورن و نه یه سری خودروی ژاپنی و آلمانی و آمریکایی با پلاک منطقه آزاد ...
۴.هویت ملی خودرویی ایران محصولات داخلی هستن و هویت سرمایهای خودرویی کشور هم مربوط به خودروهایی میشه که در کشور تک و خاص هستن(مثل تنها فراری 458 پلاک ملی کشور یا تنها لامبورگینی اونتادور موجود در ایران و یا خودروهایی که پیش از انقلاب وارد شدن)
۵. در مورد جنگندهها هم میشد از پرندههای بومی مثل کوثر، یاسین و صاعقه استفاده کرد که هویت بومی دارن و یا حداقل از F-14 تامکت استفاده میشد که هویت ملی داره و فقط در کشور ایران عملیاتیه ...
@defender_iran
✍پَ.نَ: افتخار به خادمین، تیزپروازان و تاریخ پر افتخار نهاجا و شهدایی چون ستاری، بابایی، دوران، یاسینی و...
به جای خود، انتقاد هم به جای خود
پَ.نَ۲: الان حس شما از دیدن خودروهای پلاک آزاد در اختیار قشر خاص جامعه، یا دیدن جنگنده ۶۰ سال پیش چیه؟!
کانال خبری - تحلیلی "میدون نماز"
🆔
@meydoon_namaz