بیماری مصرفگرایی
میصورفیا اسارافیا
بیاختیاری و تکرر در خرید، بیرونروی شدید پولهای بیزبان از جیب و در پیِ آن ضعف شدیدِ بنیه مالی، همه و همه نشاندهندهی ابتلای شخص به بیماری «میصورفیا اسارافیا» یا همان مصرفگرایی است.
پروفسور «حالاچیگفتیان» درباره این بیماری میگوید: «عامل بیماری، ویروسی با نام علمیِ «چیشاتو درمیا» است که با نام «چشموهمچشمی» هم شناخته شدهاست. این ویروس هنگام وزیدن بادهای پرفشار و موسمیِ سمی که از سمت صنعت مضر غرب میوزد، منتشر می شود. این بیماری بهشدت واگیردار است و از طرق پُزدادن باعث سرایت بیماری به سایرین میشود.»
ازجمله علائم بیماری میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
۱- تب بالای خرید همراه با هذیانگوییهایی مبنی بر «دارندگی برازندگی است» یا «مردم عقلشون به چشمشونه»
۲- تشنج هنگام ورود به فروشگاه و مراکز خرید، با علایمی چون گردش غیرارادی چشمها، ازبین رفتن سطح هوشیاری، دستوپازدن بیاختیار برای برداشتنِ اجناس از قفسهها
۳- هوسهای ناجور و نابهجا تا حدی که ویار زن باردار هم - که خوردن خاک را هم هوس میکند - جرئت نمیکند چنین هوسی را بکند.
۴- کابوسهای وحشتناک شبانه همچون پنچرشدن چرخِ چرخدستیِ خرید.
🔸سمیه رستمی🔸
مزاحالدین |
@mezahoddin