📣📣📣📣📣 ⁉️ های یکی از مخاطبین "بدون نام" از محضر معظّم له ۲) برخی چنین مطرح می کنند که در سال های اولیه جنگ و پس از آزاد سازی خرمشهر، عراق پیشنهاد پایان جنگ و پرداخت خسارات آن را داده است، ولی از طرف امام مورد قبول قرار نگرفته است. اولاً آیا این ماجرا صحت دارد؟ ثانیاً اگر صحیح است چرا حضرت امام در آن زمان پیشنهاد صلح را نپذیرفتند و سال ها بعد با تحمل خسارات و صدمات فراوان صلح کردند؟ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷 سوال دوم ۱- هرگاه ذات اقدس الهی مؤمنان را موفق نماید که حکومت اسلامی تشکیل دهند، شیاطین و طواغیت عالم با یکدیگر متحد شده، برای نابود کردن آن نهایت تلاش خود را انجام میدهند. ۲- جنگ تحمیلی و صلح تحمیلی، هر دو تیغه های تیز و کشنده یک قیچی، در دست ابر قدرتهای جهانخوار هستند تا به وسیله جنگ، افرادِ ضعیف الایمان، رفاه طلب و سست عنصر را تهدید کرده و از طرف دیگر، نیروهای بصیر و متعهد را از بین ببرند؛ اگر در این مرحله موفق نشوند پرچم صلح طلبی را برافراشته، قرآن بر سر نیزه میکنند تا افراد بزدل و طمّاع را به وعده آسایش و امنیت کاذب فریب داده و مؤمنان را سرگرم نموده و با استفاده از این فرصت، نیروهای فاسد خود را برای حملات بعدی بازسازی و آماده کنند؛ طبیعی است که نیروهای متعهد و بصیر با حفظ وحدت کلمه و اطاعت از امام تا پای جان مقاومت نموده، فریب دشمنان غدّار و دوستان ساده لوح را نخورده، مذاکره نمیکنند؛ اگرچه در تاریخ هنگامی که دوستان نادان، آنچنان قدرت یافتند که امام مسلمین را تحت فشار قرار دادند، امیرالمومنین -ع- مالک اشتر را بازگردانیدند و مذاکره را پذیرفتند و این در زمان اضطرار است که آنرا توضیح خواهیم داد. ۳- حضرت امام خمینی -ره- هرگز جنگ با ظالمان و دفاع از مظلومان را فراموش نکرده و یک لحظه حاضر نشدند با دشمنان بشریت، این شیاطین بزرگ و کوچک، داخلی و خارجی مداهنه کرده یا صلح نمایند؛ حتی در ملاقات با نمایندگان آنان با غیظ برخورد نموده، از یک لبخند دریغ میکردند؛ ایشان مصداق روشن آیه ۲۹ سوره مبارکه فتح بودند نه مانند منافقان روحانی نما که از شدت شعف و خوشحالی نتوانند جلوی خنده خود را بگیرند. مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِم مِّنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذَٰلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِي الْإِنجِيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَىٰ عَلَىٰ سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُم مَّغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا ﻣﺤﻤّﺪ، ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺍﻭ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺑﺮ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺳﺮﺳﺨﺖ ﻭ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺑﺎ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﻨﺪ، ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺭﻛﻮﻉ ﻭ ﺳﺠﻮﺩ ﻣﻰ ﺑﻴﻨﻲ ﻛﻪ ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﻓﻀﻞ ﻭ ﺧﺸﻨﻮﺩﻱ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻣﻰ ﻃﻠﺒﻨﺪ؛ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﭼﻬﺮﻩ ﺷﺎﻥ ﺍﺯ ﺍﺛﺮ ﺳﺠﻮﺩ ﭘﻴﺪﺍﺳﺖ، ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﺗﻮﺻﻴﻒ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺗﻮﺭﺍﺕ، ﻭ ﺍﻣﺎ ﺗﻮﺻﻴﻔﺸﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﻧﺠﻴﻞ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻭﺟﻮﺩﺷﺎﻥ ﭼﻮﻥ ﺯﺭﺍﻋﺘﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺟﻮﺍﻧﻪ ﻫﺎﻱ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺭﻭﻳﺎﻧﺪﻩ ﭘﺲ ﺗﻘﻮﻳﺘﺶ ﻛﺮﺩﻩ ﺗﺎ ﺳﺘﺒﺮ ﻭ ﺿﺨﻴﻢ ﺷﺪﻩ، ﻭ ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺑﺮ ﺳﺎﻗﻪ ﻫﺎﻳﺶ [ﻣﺤﻜﻢ ﻭ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭ] ﺍﻳﺴﺘﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﺑﻪ ﻃﻮﺭﻱ ﻛﻪ ﺩﻫﻘﺎﻧﺎﻥ ﺭﺍ [ﺍﺯ ﺭﺷﺪ ﻭ ﺍﻧﺒﻮﻫﻲ ﺧﻮﺩ] ﺑﻪ ﺗﻌﺠﺐ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﺩ ﺗﺎ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ [ﺍﻧﺒﻮﻫﻲ ﻭ ﻧﻴﺮﻭﻣﻨﺪی] ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ، ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺸﻢ ﺁﻭﺭد. [ﻭ] ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﻭ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ ، ﺁﻣﺮﺯﺵ ﻭ ﭘﺎﺩﺍﺷﻲ ﺑﺰﺭﮒ ﻭﻋﺪﻩ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ. (فتح ۲۹) ۴- مکتب اسلام ناب محمدی -ص- دو حکم برای مکلفان وضع نموده است: الف) احکام ثابت در شرایط عادی ب) احکام اضطراری در شرایط استثنائی مثلا باید برای نماز وضو گرفت یا غذای پاک تناول کرد، اما در مواقع استثنایی که به دلایلی انسان مضطر میشود، باید تیمّم کرد یا برای حفظ جان گوشت مردار خورد. ۵- حکم دفاع از اسلام و مسلمین و حتی همه مستضعفان در برابر جنایتکاران عالم و در رأسشان ایالات متحده آمریکا و انگلیس خبیث و مزدوران منطقه ای آنان، مانند رضا شاه و محمدرضا پهلوی یا صدام و آل سعود، تکلیف ثابت و قطعی است؛ اما امکان دارد مانند امیرالمؤمنین یا امام حسن -علیهماالسلام- در مواقع اضطراری مجبور به صلح یا مذاکره بشویم. ۶- از آغاز جنگ تحمیلی برای حفظ صدام، بارها فریب صلح تحمیلی به اشکال مختلف و رنگارنگ مطرح شده بود و از همان زمان، مسئولان متعهد ج.ا.ا مانند شهید رجایی و امام خامنه‌ای صریحاً با آن مخالفت میکردند. ۷- در سال ۱۳۶۷ تا آخرین روزهای جنگ تحمیلی، حضرت امام برای حفظ کشور اسلامی، تنبیه متجاوزان، درس عبرت به دشمنان، نابودی صدام و حزب کمونیستی بعث و آزادی ملت مظلوم عراق، استقامت میکردند. 🔘 ادامه پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید... 🆔️ @misagallah313