🔴سخن علامه مجلسی با مریدان غزالی و مولوی و ابن عربی: 🔹پس اگراعتقاد به روز جزا داری امروز حجت خود را درست کن که چون فردا حق تعالی از تو حجت طلبد جواب شافی و عذر پسندیده داشته باشی و نمی دانم بعداز ورود احادیث صحیحه از اهل بیت رسالت -علیهم السلام- و شهادت این بزرگواران از علمای شیعه رضوان الله علیهم بر بطلان این طائفه-صوفیه-و طریقت ایشان-تصوف-در متابعت ایشان نزد حق تعالی چه عذر خواهی داشت ؟ آیا خواهی گفت متابعت حسن بصری کردم که چند حدیث در لعن او وارد شده است یا متابعت سفیان ثوری کردم که با امام جعفر صادق-علیه السلام-دشمنی می کرده و پیوسته معارض آن حضرت می شده است و بعضی از احوال او را در این کتاب بیان کردیم ◀یا متابعت غزالی را عذر خود خواهی گفت که به یقین ناصبی بوده و می گوید در کتاب های خود به همان معنی که علی امام است من هم امامم و می گوید هرکس یزید را لعنت می کند گناهکار است و کتاب ها در لعن و رد شیعه نوشته مانند کتاب "المنقذ من الضلال" و غیر آن ◀یا متابعت برادر ملعونش احمد غزالی را حجت خواهی کرد که می گوید شیطان از اکابر اولیاءالله است ◀یا ملای روم را شفیع خواهی کرد که می گوید ابن ملجم را حضرت امیرالمومنین-علیه السلام-شفاعت می کند و به بهشت خواهد رفت و حضرت امیر به او گفت که تو گناهی نداری چنین مقدر شده بود و تو در آن عمل مجبور بودی و می گوید: چون که بی رنگی اسیر رنگ شد موسئی با موسئی در جنگ شد و در هیج صفحه ای از صفحه های مثنوی نیست که اشعار به جبر یا وحدت وجود یا سقوط عبادات یا غیر آنها از اعتقادات فاسده نکرده باشد و چنانچه مشهور است و پیروانش قبول دارند ساز و دف و نی شنیدن را عبادات می دانسته است ◀یا پناه به محیی الدین خواهی برد که هرزه هایش را در اول و آخر این کتاب شنیدی و می گوید جمعی از اولیاءالله هستند که رافضیان را به صورت خوک می بینند و می گوید به معراج که رفتم مرتبه ی علی-علیه السلام-را از مرتبه ی ابوبکر و عثمان پست تر دیدم و ابوبکر را در عرش دیدم چون برگشتم به علی گفتم چون بود که در دنیا دعوی می کردی که من از آنها بهترم الحال دیدم مرتبه ی تو را که از همه پست تری و او و غیر او از این تزریقات بسیار دارند که متوجه آنها شدن موجب طول سخن می شود... اگر به دیده ی انصاف نظر کنی و به فکر صحیح تأمل نمایی به این قلیلی که برای تو ذکر کرده ام بر تو ظاهر می شود و این گروه پیوسته مخالف ائمه ی تو صلوات الله علیهم بوده اند و علمای کبار و راویان اخبار شیعه که در اعصار ایشان یا قریب به اعصار ایشان بوده اند و بر احوال ایشان زیاده از من و تو اطلاع داشته اند و دانش و علم و فهم ایشان زیاده از اهل این عصر بوده است از ایشان بیزاری اظهار نموده حکم به کفر و الحاد ایشان کرده اند اگر دانسته طریق اهل بیت را ترک می نمائی و راه ضلالت این گروه را اختیار می کنی گناه تو را بر دیگری نخواهند نوشت هدانا الله و ایاکم الی صراط المستقیم. 📚عین الحیات،ص۵۷۷ الی۵۸۳      🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 •☘🌼 @ShieMazhab 🌼☘• ─┅─═ঊঈ💓ঊঈ═─┅─