🔴شایعه: *پدافند گنبدی تهران علت سقوط هواپیمای مسافربری!!* دی ماه سال ۹۵ بود که پرواز چند هلی شات در منطقه ممنوعه تهران باعث شد که وزارت دفاع به فکر ساخت سامانه پدافند موشکی کوتاه برد بیافتد که البته این سامانه در اکثر پایتخت ها و کشور های جهان با نام گنبد آهنی وجود دارد از مشهور ترین آنها میتوان به گنبد آهنی اسرائیل و پکن و واشینگتن اشاره کرد که حتی خمپاره را هم رد یابی و ساقط میکند . پدافند گنبدی تهران در ابتدای سال ۹۷ با نام شاهد بر گرفته از سامانه گنبد آهنی چین و البته تکنولوژی بومی و به دست مهندسان ایرانی ساخته و با سر و صدای زیاد رونمایی و آغاز به کار کرد .. این سامانه با استفاده از موشکهای کوتاه برد سام ۱ سام ۲ و مگنو حرارتی قادر است تنها چند ثانیه بعد از فعال سازی هر پرنده موتور دار مانند هواپیما موشک ،پهباد ، کوادکوپتر، هلی شات و غیره را ساقط کند. ساعت ۲.۱۵ دقیقه صبح ۱۸ دی ایران با استفاده از ۲۲ موشک دو مرکز نظامی آمریکا را مورد حمله قرار داد. با توجه به این که آمریکا اعلام کرده بود بلا فاصله حمله پاسخ داده میشود. حدود دو ساعت بعد هواپیماهای آمریکا از سکوهای دو ناو و چهار کشور همسایه به هوا بلند شدن و به سمت مرزهای ایران حرکت کردند . قطعا اولین اقدام روشن کردن سامانه پدافند گنبدی بوشهر و تهران میباشد که در ساعات ۴.۲۵ دقیقه و ۵.۴۵ دقیقه این کار انجام شد . بدون اینکه توجهی به پروازهای خروجی فرودگاه امام داشته باشند . اولین اقدام در جنگ حفظ جان غیر نظامیان است . ایران میدانست که قصد دارد به منافع آمریکا حمله کند و میدانست احتمال حمله تلافی جویانه وجود دارد .. میدانست پدافند گنبدی را روشن خواهد کرد . پس باید تمام پروازهای بعد از حمله را کنسل میکرد . و در نهایت اتفاق تلخ افتاد و در ساعت ۶.۱۲ دقیقه به گفته شاهدان هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین که یکی از ایمن ترین هواپیماهای استاندارد یورو در جهان است . از ناحیه بال راست مورد اصابت قرار گرفت و در حالی که می سوخت با زمین برخورد کرد و بیش از ۱۴۰ هموطن جان ...... (خلاصه شده) ✅ پاسخ:👇👇👇 رئیس سازمان هواپیمایی کشوری: طرح احتمال برخورد موشک به هواپیمای اوکراینی هیچ منطقی ندارد رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: برخورد موشک به هواپیمای اوکراینی از لحاظ علمی غیر ممکن و چنین شایعاتی، هیچ گونه منطقی ندارد. علی عابدزاده ضمن تسلیت مجدد به درگذشت تعداد زیادی از هموطنان در سقوط هواپیمای خطوط هوایی اوکراین اینترنشنال افزود: همزمان با این هواپیما، چندین پرواز داخلی و خارجی در فضای ایران و در همین ارتفاع هشت هزار پایی در حال پرواز بودند و موضوع برخورد موشک به این هواپیما به هیچ وجه نمی‌تواند صحت داشته باشد. معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بین همه بخش‌های نظامی و غیر نظامی در ایران هماهنگی کامل وجود دارد و در همان زمان سقوط، ده‌ها هواپیمای ایرانی و خارجی در حال پرواز بر فضای امن ایران بودند و اگر کشوری امنیت نداشته باشد، مگر ممکن است که این تعداد پرواز بر فضای آن در حال انجام باشد. وی همچنین در خصوص رمزگشایی و دانلود اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای خطوط هوایی اوکراین اینترنشنال با کمک کشور‌های سازنده بدنه و موتور و کشور‌های ثبت کننده و مالک این هواپیما گفت: همه اطلاعات و بررسی‌ها بر اساس مقررات ایکائو و انکس 13 سازمان بین المللی هوانوردی با حضور تمام کشور‌ها و با محوریت سازمان هواپیمایی کشوری ایران انجام خواهد شد و ما از همان زمان اطلاع از وقوع حادثه، به همه کشور‌های ذینفع اطلاعات لازم را داده ایم و اکنون نوبت این کشورهاست که به ما پاسخ دهند که البته تاکنون تعداد زیادی از این کشور‌ها اعلام آمادگی کرده اند. عابدزاده با تاکید بر اینکه اولویت مهم ما مشخص شدن علت وقوع سانحه است، در خصوص استخراج اطلاعات جعبه سیاه هواپیما نیز افزود: هم ایران و هم اوکراین امکانات لازم برای دانلود این اطلاعات را دارند، اما اگر نیازی به اقدامات تخصصی بیشتری باشد می‌توانیم همچون برخی سوانح مشابه، استخراج و آنالیز اطلاعات این کار را در فرانسه یا سایر کشور‌ها انجام دهیم. وی با رد شایعات در خصوص مقاومت ایران برای تحویل ندادن جعبه سیاه هواپیما به آمریکا برای بازخوانی آن گفت: چنین موضوعی صحت ندارد ضمن اینکه مسئول بررسی سانحه، طبق مقررات جهانی ایکائو و انکس ضمیمه آن، سازمان هواپیمایی ایران است و اگر نرم افزار و سخت افزار لازم برای بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه در ایران وجود نداشته باشد می‌توانیم این کار را در کشور‌های دیگر انجام دهیم. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2