🚩🚩🚩🚩
🚩🚩🚩
🚩
#رایة_الحق
#اندیشکده
#سفیانی
#برائت_از_اعداء_الله
5️⃣قسمت پنجم
🔹 فلَمَّا مَضَى الْمُصْطَفىٰ صَلَوات اللّٰهِ عَلَيْهِ وَآلِهِ اخْتَطَفُوا الْغِرَّةَ، وَانْتَهَزُوا الْفُرْصَةَ، فَحُشِرَ سفْلَةُ الْأَعْرابِ وَبَقايَا الْأَحْزابِ إِلَىٰ دارِ النُّبُوَّةِ وَالرِّسالَةِ وَ مَعْدِنِ الْوَصِيَّةِ وَالْخِلافَةِ وَالْإِمامَةِ؛
▫️ در فرازهای زیارت جامعه أئمه مومنین (علیهم السلام) اشاره شده است، زمانیکه حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله وسلم) رحلت نمودند، سفلگان عرب و بقایای أحزاب کفر (از یهود و ...)، فرصت را مغتنم شمرده و گرد یکدیگر جمع شدند: 👇
▪️ پس از رحلت رسول الله (صلوات الله علیه و آله) فرصت را غنیمت شمردند
▪️ فرومایگان اعراب و باقیمانده دستههای کافر گردآورده شدند
👈 اجتماع سفله أعراب (گروه های پست اقوام عرب) با أحزاب کفار از یهود، پس از بعثت پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و در زمان حیات و بعد از شهادت آن حضرت نیز بوقوع پیوست.
☑️ چنانچه در غزوات مختلف از جمله: بدر، احد، بنی قینقاع، بنی قریظه، خیبر، تبوک، موته، سفله اعراب و یهود با هم، علیه آن حضرت، بصورت پنهانی دسیسه می نمودند تا اینکه در غزوه احزاب، همگی بصورت عیان و در یک جبهه متحد علیه رسول الله (صلوات الله علیه و آله) قرار گرفتند.
📓ارشاد مفید،ج۱،ص۱۲۷
📓تفسیر قمى، ج۲، ص ۱۷۹ و ۱۸۲ و ۱۸۵ و ۳۰۹؛ ج۱، ص ۱۲۶و۲۷۰
⬅️ لذا یکی از مصادیق فراز زیارت شریفه جامعه، غزوه أحزاب می باشد.
همانطور که در وجه تسمیه این غزوه به " أحزاب " آمده است که:
چون در این غزوه، أحزاب کفر و شرک از قبایل عرب و یهود، حول یکدیگر برای ریشهکن کردن اسلام، قتل نبی خدا و وصی او اجتماع کرده و هم پیمان شدند، این جنگ به این نام معروف شد.
📓تفسير قمى، ج ۲، ص ۱۷۷ و ۱۷۹ و ۱۸۱
📓الخصال، ج ۲، ص ۳۶۸
⬅️ این اتحاد و اجتماع سفله أعراب (اولاد و أعقاب آن کسانی که به طلقاء "آزادشدگان" تعبیر شده بودند؛ آن حیوان صفتانی که به سبب رحمت و بخشش پیامبر اکرم -صلی الله علیه و آله و سلم- در جرگه انسانیت قرار گرفته بودند) و یهود، به زمان رسولخدا (صلوات الله علیه) اختصاص نداشت، بلکه این اجماع منحوس، پس از آن حضرت و علیه أولاد طیبه ایشان نیز ادامه یافت.
☑️ در زمان حضرت ابی عبدالله الحسین (علیه السلام) در ارض کربلا و یوم عاشورا نیز اجماع منحوس دیگری شکل گرفت.
چنانچه در تاریخ این مصیبت عظیم آمده است که قبایل کفر و شرک از اعراب و یهود با یکدیگر هم پیمان شدند.
حضور افرادی از بنی قیس مربوط به قبیله کنده که یهودی زاده بودند، دلالت بر این اتحاد دارد.
📓 مجموعة الوثائق السياسية للعهد النبوي والخلافة الراشدة، ص ۳۵۳
👈 امام صادق (علیه السلام) در روایتی به مشارکت أولاد قیس لعین (که بنابر مستندات یهودی زاده بودند) در قتل أجداد بزرگوارشان تصریح کرده و فرمودند:
«إِنَّ الْأَشْعَثَ بْنَ قَيْسٍ شَرِكَ فِي دَمِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ،وَ ابْنَتُهُ جَعْدَةُ سَمَّتِ الْحَسَنَ، وَ مُحَمَّدٌ ابْنُهُ شَرِكَ فِي دَمِ الْحُسَيْن (علیهم السلام)».
📓 الكافي (ط - الإسلامية)، ج۸، ص ۱۶۷
☑️ و البته، این اتحاد شوم به آن زمان ختم نشد، بلکه این موضوع تا امروز به پیروی از سیره ی آن أم الرئوس و طغاة شجره یِ خبیثه، بین اعقاب و تابعین آن اشقیاء ادامه داشته است و مشاهده میشود.
👈 اجماع نحس رؤوس صهیونیزم جهانی (صهیونیزم وهابی، صهیونیزم یهودی، صهیونیزم مسیحی) که همگی از اعقاب آن أم الرئوس؛ طغاة و بغاة و سفله یِ أعراب و بقایای أحزاب از یهود و قتله حضرت ابی عبدالله (علیه السلام) می باشند، از همین قبیل است.
و همانگونه که می بینیم، أخیرا سران جبهه باطل (اردن، امارات، بحرین، اسرائیل و...) در مقابل سران جبهه مقاومت، باهم اجتماع کرده و همچون آباء منحوس و خبیث شان، پیمان "لعقة الدم" (خون لیسان) بسته اند.
▪️ «أَلَا إِنَّ الْحَقَّ فِي عَلِيٍّ وَ شِيعَتِهِ ثُمَّ يُنَادِي إِبْلِيسُ لَعَنَهُ اللَّهُ فِي آخِرِ النَّهَارِ أَلَا إِنَّ الْحَقَّ فِي السُّفْيَانِيِّ وَ شِيعَتِهِ فَيَرْتَابُ عِنْدَ ذَلِكَ الْمُبْطِلُونَ»؛
📓 كمال الدين و تمام النعمة، ج۲، ص ۶۵۲
🔻 در اوصاف زمان ظهور تصریح شده است که دو نداء در عالم منتشر خواهد شد؛
➖ صیحه حق که خلق را حول حبّ حضرت علی و أولادشان (علیهم السلام) فرامی خواند،
➖ و صیحه شیطان که خلق را حول سفیانی و پیروانش فرامی خواند.
و در این هنگام است که به لسان امام باقر (علیه السلام) هر کس به اصل و جوهر و عنصر خود رجعت می کند.
▪️ قال الباقر (علیه السلام): «یَرْجِعُ کُلُّ شَیْءٍ إِلَی أَصْلِهِ وَ جَوْهَرِهِ وَ عُنْصُرِهِ».
📓بحارالأنوار، ج۶۴، ص۱۰۶
🚩
🚩🚩
🚩🚩🚩🚩
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup