‍ ادامه پاسخ قسمت دوم 👆🔻👇👇 💠 مؤمن‌ در قاموس قرآن به معنای مسلمان است مگر زمانی که قرینه‌ای ذکر کرده باشد که نشان دهد مؤمنين خاص، مد نظر هستند. قرآن کریم در سوره‌ی نساء آیه‌ی ۱۳۶، مسلمانان را با عبارت "یا ایها الذین آمَنوا آمِنوا" مورد خطاب قرار می‌دهد و به آنان سفارش می‌کند ایمان حقیقی آورید. در آیه‌ی ۵۹ احزاب منظور از زنان افراد باایمان، همان زنان متاهل و مجردِ افراد مسلمان است. وقتی این آیه نازل شد تمام زنان باحجاب شدند و کسی نگفت من مسلمان اسمی و ظاهری هستم نه مؤمن واقعی پس حجاب لازم ندارم. 💠 حجاب علاوه بر اینکه یک حکم شرعی است، یک مسئله‌ی عقلانی است و عقل سلیم نمی‌پذیرد که تعداد اندکی از زنان باحجاب باشند و اکثر زنان بی‌حجاب. چنین جامعه‌ای دچار فساد و انحراف فراوان می‌شود و رنگ سعادت را نخواهد دید. 💠 اما درباره‌ی آیه‌ی ۳۱ سوره‌ی نور، ایشان می‌گویند حجاب معمولی و عرفی مد نظر است نه حجاب شرعی. این در حالی است که آیه به زنان مسلمان دستور می‌دهد زینت خود را که روی بدن قرار دارد یا محل این زینتها را بپوشانند مگر مقداری که به ناچار مشخص است (وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا). همچنین در ادامه از آنان مي‌خواهد که با روسری خود گردن و بالای سینه‌ی خود را هم بپوشانند (وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ). اینکه زنان تمام زینتهای پنهانی خود را یا محل قرار گرفتن آنها را مثل گوشواره، النگو، دستبند، خلخال، بازوبند، لباس زینتی و ... را بپوشانند و با مقنعه‌ی خود گردن و سینه‌ی خود را بپوشانند این همان حجاب شرعی می‌شود. در حجاب عرفی مد نظر شما که تمام زینتها مشخص است و اصلا حجاب به حساب نمی‌آید. 💠 اینکه می‌گویند سرزمین حجاز گرم بوده و برای جلوگیری از گرما زنان حجاب داشتند، سخنی عجیب و به دور از عقل سلیم است. معمولاً در گرما مخصوصاً در کشورهای غیراسلامی لباسهای نازک و کوتاه می‌پوشند تا کمتر گرمای هوا آنان را آزار دهد نه اینکه باحجاب شوند. 💠 اینکه حقوق مردم کم باشد یا دولت مالیات سنگین بگیرد یا جنگلها را نابود کرده باشند، ربطی به مسئله‌ی مهم حجاب و عفت ندارد. در عین اینکه ما باید با تمام انواع فساد در جامعه مبارزه کنیم؛ از فساد در نوع پوشش که بنیان خانواده را برباد می‌دهد نباید غافل شویم. 👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛