📃باز نشر سخنرانی استاد زاهدی در همایشی در جمع مربیان امور تربیتی به مناسبت روز امورتربیتی:
💠بعد از پيروزی انقلاب "روزی شهيد رجايی به من گفت: يادت هست كه مردم خانههايشان را میفروختند تا كنار مدارس ما خانه بخرند و بچههايشان را به اين مدارس بفرستند، حالا بياييد همه مدارس را اسلامی كنيم".
💠كسانی كه به امور تربيتی حمله میكنند و حتی كسانی كه دفاع میكنند،
#امور_تربيتی را درست نمیشناسند!
💠يكی از نقاط ضعف نظام آموزشی قبل از تاسيس امور تربيتی این بود که در آن دوره علوم طبيعی مثل فيزيك و شيمی، آزمايشگاه و كارگاه داشت اما علوم انسانی مثل درسهای دينی، علوم اجتماعی، هنر و اخلاق كارگاه آموزشی نداشت، ما به كمك مدير و معلم آمديم تا نظام آموزشی بارور شود. ما برای دروس انسانی كارگاه آموزشی تاسيس كرديم.
💠هر كسی که امور تربيتی را مقابل و رو در روی نظام آموزشی قرار میدهد، امور تربيتی را نشناخته است.
💠همه چيز آموزش است، ما چيزی جز آموزش نداريم؛ تنها راه تربيت، آموزش است؛ اگر آموزشها جهتِ صحيح بگيرد، نتيجه تربيتی میگيريم.
💠يكی ديگر از دلايل تاسيس امور تربيتی، وارد كردن "ادراكات فوق حسی" در برنامه آموزشی مدارس است.
💠انديشه پوزيتيويسم متكی به حواس پنجگانه و ادراكاتی است كه مركز آن در مغز و ذهن است. علوم و روانشناسی غربي پوزيتيويستی است. به همين دليل از ادراكات فوق حسی چيزي نمیفهمند.
💠
#روانشناسی_غرب عاجز است. شجاعت، ايثار، شهادت، فداكاری و ساير عواطف عالي انسانی از ادراكات فوق حسی هستند و مركز آن قلب است. مديريت رفتار در دست قلب است...
💠هرگونه تمايزگذاری بين معلمان و مربيان، مردود است. بحث امور تربيتی دفاع از برنامه است نه از فرد؛ اينكه بعضیها مطرح میكردند كه امور تربيتی با معلمان در رقابت و تضاد است، موضوعی غلط است. بين معلمان افرادی وجود دارند كه میتوانند كار تربيتی كنند.
💠
#فمينيستها با كشاندن زنان و دختران به رقابتهای بی ارزش با مردان مشغول هستند و در نقطه مقابل، برخیها زنان را به گلدوزی و آشپزی محدود كردهاند!
💠تفاوتهای زن و مرد در زمينه ادراكات فراحسّی:
زن ۳۳بار بيشتر از مرد احساسیتر است و تكلم زنان ۸ بار بيشتر است. زن عاطفیتر است. زنان علاوه بر احساسات از مردها انسانتر هستند...
➡️
@Ostad_Zahedi