🌸🌸🌸 کلامکم نور ✅قال الإمام الکاظم عليه السلام: إيّاكَ والضَّجَرَ وَالكَسَلَ فَإنَّهُما يَمنَعانِ حَظَّكَ مِنَ الدُّنيا وَالآخِرَةِ؛ امام کاظم علیه السلام می فرمایند: از تنگْ دلى و تن آسايى بپرهيز ؛ زيرا اين هر دو ، تو را از بهره هاى دنيا وآخرتت باز مى دارد. تحف العقول ✅قال الإمام الکاظم عليه السلام:   مَن ماتَ لا يَعرِفُ إمامَهُ ماتَ ميتَةً جاهِلِيَّةً ، وحوسِبَ بِما عَمِلَ فِي الإِسلام امام کاظم علیه السلام می فرمایند:   هر كه بميرد و امامش را نشناسد مرده است چونان در جاهليت و عملكردش در دوران اسلام مورد بازپرسى قرار مى گيرد.   المناقب لابن شهرآشوب : 4 / 295 عن أبي خالد . ✅قالَ الإمام الرضا عليه السلام ... وَالْبَراءَةُ مِنَ الَذينَ ظَلَمُوا آلَ مُحَمَّدٍ عليهم السلام... والْبَراءَةُ مِنَ الناكِثينَ وَ القاسطينَ وَ الْمارِقين ... وَالْبَراءَةُ مِنْ أهْلِ الاْسْتِئثار ... . ; امام رضا عليه السلام فرمود ... بيزارى از كسانى كه به آل محمّد عليهم السلام ظلم روا داشتند ... و برائت از پيمان شكنان و منحرفان و مرتدان ... و برائت از ويژه سازان اموال عمومى مسلمانان بر خود، ... از شرايط اسلام راستين است.; عيون أخبار الرضا، ج 2، ص 126 ✅الإمامُ الجوادُ عليه السلام و كُلُّ اُمّةٍ قد رَفَعَ اللّه ُ عَنهُم عِلمَ الكتابِ حِينَ نَبَذُوهُ و وَلاّهُم عَدُوَّهُم حينَ تَوَلَّوهُ ، و كانَ مِن نَبذِهِمُ الكتابَ أن أقاموا حُروفَهُ و حَرَّفُوا حُدودَهُ ، فهُم يَروُونَهُ و لا يَرعُونَهُ ، و الجُهّالُ يُعجِبُهُم حِفظُهُم للرِّوايَةِ ، و العُلَماءُ يَحزُنُهُم تَركُهُم للرِّعايَةِ .; امام جواد عليه السلام هر امّتى، آن گاه كه كتاب آسمانى خود را رها كرد و كنار افكند، خداوند علم آن را از آنان گرفت و آن گاه كه دشمنان خود را به دوستى و سرپرستى گرفتند، خداوند آن دشمنان را بر ايشان ولايت و حكومت داد. از جمله به كنار افكندن كتاب، اين بود كه حروف و كلمات آن را بر پا داشتند و معانى اش را تحريف كردند؛ كتاب را مى خوانند و روايت مى كنند اما آن را رعايت نمى كنند و به كار نمى بندند. نادانان از اين كه آن را خوب مى خوانند و حفظ مى كنند، خوشحالند و دانايان از اين كه آن را رعايت نمى كنند و به كار نمى بندند، اندوهناكند.; الكافي : 8/53/16. ✅الإمامُ الهاديُّ عليه السلام الدنيا سوقٌ ، رَبِحَ فيها قومٌ و خَسِرَ آخَرونَ .; امام هادى عليه السلام دنيا بازارى است كه گروهى در آن سود مى برند و گروهى زيان مى بينند .; بحار الأنوار : 78/366/1 .