🏴🏴🏴 کلامکم نور
⚫️ قال الإمام زين العابدين عليه السلام:
وَ هَبْ لى نُورا اَمْشى بِه فِى النّاسِ، وَ اهْتَدى بهِ فِى الظُّـلُماتِ، وَ اسْتَضى ءُ بِهِ مِنَ الشَّكِّ وَ الشُّبُهاتِ؛
امام سجاد علیه السلام می فرمایند:
[خداوندا!] مرا نورى بخش تا با آن، در ميان مردم گام بردارم و به واسطه آن، در تاريكى ها راه يابم و در پرتو آن، از شكّ و شبهات به درآيم.
صحيفه سجاديه، از دعاى 22.
⚫️⚫️ قال الإمام زين العابدين عليه السلام:
فَاَمّا حَقُّ اللّه ِ الاَْكْبَرُ، فَاِنَّكَ تَعْبُدُهُ، لاتُشْرِكُ بِهِ شَيئا، فَاِذا فَعَلْتَ ذلِكَ بِاخْلاصٍ، جَعَلَ لَكَ عَلى نَفْسِهِ اَنْ يَكْفيَكَ اَمْرَ الدُّنْيا وَ الآْخِرَةِ وَ يَحْفَظَ لَكَ ما تُحِبُّ مِنْها؛
امام سجاد علیه السلام می فرمایند:
حقّ بزرگ تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خالصانه چنين كنى، خداوند، كار دنيا و آخرتت را كفايت مى كند و آنچه را دوست دارى برايت نگه مى دارد.
تحف العقول، ص 292.
⚫️⚫️⚫️ قال الإمام باقر عليه السلام:
بُنِيَ الإِسلامُ عَلى خَمسٍ : عَلَى الصَّلاةِ وَالزَّكاةِ وَالصَّومِ وَالحَجِّ وَالوَلايَةِ ، ولَم يُنادَ بِشَيءٍ كَما نودِيَ بِالوَلايَةِ
امام باقر علیه السلام می فرمایند:
اسلام بر پنج چيز بنا شده است: بر نماز و زكات و روزه و حج و ولايت و به هيچ چيزى به اندازه ولايت فرا خوانده نشده است.
الكافي : 2 / 18 / 3
⚫️⚫️⚫️⚫️ قال الإمام الصادق عليه السلام:
الزّاهِدُ ؛ الَّذي يَختارُ الآخِرَةَ عَلَى الدُّنيا ، وَالذُّلَّ عَلَى العِزِّ ، وَالجَهدَ عَلَى الرّاحَةِ ، وَالجوعَ عَلَى الشِّبَعِ ، وعاقِبَةَ الآجِلِ عَلى مَحَبَّةِ العاجِلِ ، وَالذِّكرَ عَلَى الغَفلَةِ ، ويَكونُ نَفسُهُ فِي الدُّنيا وقَلبُهُ فِي الآخِرَةِ .
امام صادق علیه السلام می فرمایند:
زاهد ، كسى است كه آخرت را بر دنيا بر مى گزيند و خوارى [و گم نامى] را بر عزّت [و جاه و جلال]، و رنج و زحمت را بر تن آسايى، و گرسنگى را بر سيرى، و سعادت آخرت را بر محبّت دنيا، و يادِ [خدا بودن] را بر غفلت؛ و پيكرش در دنياست و دلش در آخرت.
مصباح الشريعة : ص 192 ، بحار الأنوار : ج 70 ص 315 ح 20 .
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️ قال الإمام الصادق عليه السلام:
جُعِلَ الخَيرُ كُلُّهُ في بَيتٍ وجُعِلَ مِفتاحُهُ الزُّهدَ فِي الدُّنيا .
امام صادق علیه السلام می فرمایند:
همه خوبى ها در يك اتاق نهاده شده و كليد آن ، زهد به دنيا قرار داده شده است.
بحار الأنوار : ج 73 ص 49 ح 20 .