ن ها سرازیر می شود که باید این موارد شناسایی و از آموزشها حذف شود. حضرت آقا معتقدند که به جای مسائل غیر نافع ، آموزش های مهارتی داشته باشند مسائلی همچون سبک زندگی اسلامی ، تعاون و همکاری اجتماعی ، مطالعه و تحقیق ، فعالیت های جهادی ، مبارزه با آسیب های اجتماعی و نظم و قانون گذاری از جمله مهارت هایی است که باید در مدرسه آموزش داده و از دوران کودکی و نوجوانی در افراد نهادینه شود. به این نکته اشاره کنم متاسفانه در حال حاضر در وزارتخانه عریض و طویلی به نام آموزش و پرورش از پرورش که خبری نیست آموزش هم به اندازه کافی داده نمی شود. با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری ، در دولت سیزدهم برای تحقق این هدف باید قدم های بلندی برداشته شود. پرورش و تربیت در آموزش و پرورش نهادینه شود و آموزش هم جدی گرفته شود تا خروجی این کار عظیم و بزرگ تربیت شخصیت هایی همچون پروفسور سمیعی ، علامه مطهری ، دکتر چمران ، شهدای دانشمند هسته ای و دهها شخصیت بزرگ دیگر باشد.