‍🔴 تغییر فلکی بر اثر وقوع دو نشانهٔ عجیب در ماه رمضان سال ظهور 🌕 بدر بن خليل اسدىّ‌ گويد: نزد امام باقر عليه السلام بودم آن حضرت از دو نشانه ياد كرد كه قبل از قيام حضرت قائم عليه السلام واقع می‌شود و از آن هنگام كه خداوند آدم صلوات اللّٰه عليه را بر زمين فرود آورده هرگز آن دو اتفاق نيفتاده است؛ و آن اينكه خورشيد در نيمۀ ماه رمضان و ماه در آخر آن می‌گیرد. 🌕 پس یک مرد جاهلی که گمان می‌کرد امام از احوال نجوم بی‌اطلاع است به آن حضرت گفت: يا ابن رسول اللّٰه! نه! بلكه خورشيد در آخر ماه و ماه در نيمۀ آن خواهد گرفت؛ حضرت به او فرمودند: من خود بهتر مى‌دانم چه مى‌گويم؛ (و این تو هستی که به کلام من دقت نمی‌کنی چرا که گفتم) آن دو نشانه از هبوط آدم تا آن روز هرگز اتفاق نيفتاده است. (و برای همین غیرعادی بودنشان از آنها به عنوان دو نشانه یاد کردم؛ چون به حساب منجّمان، خسوف در وسط‍‌ ماه واقع مى‌شود و كسوف كه گرفتن خورشيد است در اواخر ماه.) ✅ توضیح: معمولاً خورشید گرفتگی در اواخر ماه و ماه گرفتگی در اواسط آن اتفاق می‌اُفتد و این از مسائلی است که منجّمین و فلک شناسان از قدیم بر آن اتفاق نظر دارند و هیچ اختلافی در این باره رخ نداده است. اما این قانون طبیعی در نجوم، زمانی تغییر خواهد کرد تا شاهد و دلیلی بر ظهور حضرت مهدی علیه السلام و نشانه و معجزه‌ای از آسمان در تأیید قیام آن امام باشد. خوب چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در ماه رمضان در همان سالی که صیحه آسمانی رخ می‌دهد خورشید بر خلاف آنچه مردم می‌دانستند در وسط ماه و ماه نیز در آخرش می‌گیرد؛ و این چیزی است که از زمان هبوط حضرت آدم علیه السلام به این دنیا اتفاق نیفتاده است. و این تغییر فلکی بدون شک وقایع عجیب و غریبی به دنبال دارد که بشر در آن هنگام با آنها مواجه خواهد شد در حالیکه متحیر است و می‌پرسد چه اتفاقی در عالم افتاده است. این حادثه یک معجزه الهی است که خدای متعال می‌خواهد به واسطه آن برای بشریت و بندگانش پرده از واقعه‌ای بر دارد که بسیاری از مردم مدت‌های مدیدی منتظرش بوده‌اند. و البته که این حادثه از نظر عقلی امکان دارد و عقل منکر آن نیست و علم هم نمی‌تواند انکارش کند؛ چون خارج از دائره امکان علمی نمی‌باشد؛ و اما از نظر قدرت خدای متعال نیز امری ممکن است چون او خالق این جهان می‌باشد و هر گونه بخواهد در آن قدرت تصرف دارد. عَنْ بَدْرِ بْنِ اَلْخَلِيلِ اَلْأَسَدِيِّ قَالَ: كُنْتُ عِنْدَ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ اَلْبَاقِرِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَذَكَرَ آيَتَيْنِ تَكُونَانِ قَبْلَ قِيَامِ اَلْقَائِمِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ لَمْ تَكُونَا مُنْذُ أَهْبَطَ اَللَّهُ آدَمَ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِ أَبَداً وَ ذَلِكَ أَنَّ اَلشَّمْسَ تَنْكَسِفُ فِي اَلنِّصْفِ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ اَلْقَمَرَ فِي آخِرِهِ فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ لاَ بَلِ اَلشَّمْسُ فِي آخِرِ اَلشَّهْرِ وَ اَلْقَمَرُ فِي اَلنِّصْفِ فَقَالَ لَهُ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِنِّي لَأَعْلَمُ بِالَّذِي أَقُولُ إِنَّهُمَا آيَتَانِ لَمْ تَكُونَا مُنْذُ هَبَطَ آدَمُ. 📗الغيبة (للنعمانی)، ب ۱۴، ح ۴۵ ➖➖➖➖➖➖➖ امـــــامـ زمـــانـــے شــــو 🆔 @montazerane_zohour