─┅══༅𖣔سلام بر محرم𖣔 ༅══┅─ 🔺هیچ عقل سالم، هیچ نقل معتبر و هیچ کشف صحیحی، این منطق را تایید نمی‌کند؛ قرآن کریم فرمود: «وَاعْبُدْ رَبَّکَ حَتَّى یَأْتِیَکَ الْیَقِینُ». ▫️مگر می‌شود یقین متکی به عبادت نباشد. معرفت، متکی به عبادت نباشد. معرفت شهودی متکی به عبادت است. 🔹اگر عبادت از بین رفت معرفتی در کار نخواهد بود. یقین هم از بین می‌رود، عبادت هم از بین می‌رود. ▫️بنابراین «حتی» در این آیه شریفه، برای غایت نیست که «وَاعْبُدْ رَبَّکَ حَتَّى یَأْتِیَکَ الْیَقِینُ». ▪️یعنی اینکه وقتی یقین کرد دیگر نیازی به عبادت ندارد بلکه «حتی» برای فایده است یعنی عبادت کن که فایده عبادت تو این است که یقین پیدا بکنی. (244)🕌@montazeranzohooremamasr ─┅══༅𖣔سلام بر حسین𖣔 ༅══┅─