زشـتی ارتباط با نامحرمان در همهی امتها
... و ماکان امک بغیا
... و مادر بدکار نداشتی (1)
ارتباط غیرانسانی و غیرشرعی بین محرم و نامحرم در همهی ادیان الهی و امتهای گذشته و نزد همهی عقلا و دانایان زشت و ناپسند بوده است.
در کمتر جامعه ای میتوان یافت کـه عقل جمعی آن جـامعه و نیز عالمان و مصلحانشان ارتـباط غـیر درست بـین زن و مرد نامحرم را
1- مریم 28.
بپسندند و آن را مجاز بشمارند.
البته در طول تاریخ افراد، گـروه ها و حـتی اقشاری بوده اند که چنین روابطی را داشته اند اما، کم تر جامعهی سالم و افراد عاقل و غیرتمندی را میتوانیافت که آن را پذیر فته و تأیید کرده باشند. مفسر تفسیر نور ذیل آیه بالا نوشته است:
از والدین و خانواده صالح، جز فرزند صالح انتطار نیست. انجام کـار بد از دودمان شریف بیش تر مورد سرزنش است.
در تفسیر راهنما ذیل این آیه آمده است:
قوم مریم با بیان عفت و پاکـدامنی پدر و مادری، او را در فرزنددار شدن بدون ازدواج سر زنش کر دند.
درس هایی برای زندگی امروز
1- فر هنگ سازی درست براساس حدود الهی و نه عرفهای ضد دین باید در دستورکار عقلای جامعه و دست اندرکاران امور قرار بگیر د.
2- ارتباط با نامحرم باید بـه عنوان یک ضد ارزش در جامعه جا بیفتد.
3- باید جایگاه ازدواج دائم و موقت در جامعه تقویت شده و مسیر اعمال غرایز از راه درست از این رهگذر تسهیل گردد.
4- ارتباط محرم و نامحرم باید به صورت یک فرهنگ ضد ارزش و قبیح در بین مردم رواج یابد.
5- پـیروان هـمهی ادیـان و مذاهب بـرای پاکسازی جوامـع از ننگ ارتـباطهای ناسالم و مخرب جنسی باید با هم هـمکاری و همفکری کنند.