◀️ امروزه کارکردهای دین و مذهب و سازمان در جامعه تعریف نشده؛ از عقبروی حوزههای مذهبی در جامعه، ملیگرایی ضد مذهبی در حال رشد است؛ انقطاع زمانی حوزههای علمیه،
#بحران_هویتی آن را رقم زده و حسنزاده آملی نشانه انقطاع زمانی
#حوزههای_علمیه است.
🔹
#حسنزاده_آملی تحریم شده حوزههای علمیه بود؛ درب مسجد معصومیه در قم که محل درس او بود را به رویش بستند و او مظلومانه برای همیشه درس خود را تعطیل کرد؛ طلبههای جوانی، تحریک میکردند که در کوچهی خانهاش به او ناسزا بگویند.
🔹 به گفته خودش، نه فقط
او بلکه اساتیدش در قم را هم در تنگنای اقتصادی قرار دادند که برای امرار معاش به تهران رفتند؛ و دفتر طلاق و ازدواج تأسیس کردند؛ و
یا استاد دانشگاه شدند؛ و بعد آنها را به همکاری با دستگاه ظلمه متهم کردند!
🔹 در تشییع جنازه
#شهداء در قم حتی با وجود تراکم بالا و د
ر فشار واقع شدن، شرکت میکرد؛ به همه طلبهها، کوچک و بزرگ مشورت میداد؛ چه در موضوعات روزمره مثل ازدواج تا
#عرفانی و
#فلسفی؛ با لطافت و شوخ طبعی. به پشت در خانهاش برای مشورت میرفتند و گاهی آنها را برای ناهار به درون خانهاش دعوت میکرد.
🔹 او تجارب عرفانیاش را به بحث تئوریک میکشاند. جمعهشبها که قم خلوت بود،
در کوچههای قم مثل بقیه عرفا، رمزآلود به مکانهای خاصی میرفت که خدا میداند چه خلوت و جلوتهایی بوده است.
🔹 حسنزاده از حکمایی بود که ب
ا رحلتش به عالم عرش و ملکوت، جای او در زمین و حوزهها حس خواهد شد و بعد از مرگش به اسطورهها خواهد پیوست.
🔹 دفن او د
ر روستای دور افتاده محل تولدش، نشان از اخلاص و بیپیرایشیاش بود و محل دفن او زیارتگاه عوام و خواص خواهد شد.
🔺 دفن او در مازندران به استان هویت عرفانی و فلسفی و در نتیجه حکمتی خواهد بخشید و حوزه حکمتی آمل را زنده خواهد کرد. عدم بازگشت بدنش به قم، نشان از مهاجرت روحش از قم و آینده آن
دارد.
🖊 #دکتر_ابراهیم_فیاض
🎬
@Mostazafin_TV