🔘 آموزش سرگرمی به واسطه رسانه های سایبری ♦️ بازی های سنتی یکی از روش های آموزش هنجارهای اجتماعی به فرد است. فرد، نمونه کوچک شده هنجارها و قوانین را در قالب بازی های گروهی انجام می دهد و با کمک دوستان و هم بازی های خود، توان رفتار اجتماعی را افزایش می دهد. این روند در بازیهای رایانه ای نیز موجود است. ♦️ در بازیهای رایانه ای فرد می تواند با دیگران در ارتباط باشد و نیز می تواند با خود، به رقابت بپردازد. این قابلیت به فرد این امکان را می دهد تا خود را با خود بسنجد و حس رقابت با خود را در فرد بیدار می کند. این مسئله خود، ریشه در فرد گرایی دنیای مدنی دارد که انسان حاضر، در آن زیست می کند. ♦️ از سوی دیگر، بازی هایی که هدف آنها، آموزش به کمک تکرار است بسیارند. این بازی ها تمام تلاش خود را می کنند تا با یک تعامل سازنده، فرد را به انجام عملی تکراری وادار کنند تا به این ترتیب، فرد بتواند در آموزش مورد نظر، به سطحی از توانایی برسد. شیوه تکرار برای تثبیت در مغز، روشی آموزشی است که طی آن، فرد هدف، به مرور زمان، حل در مسئله ای می شود که سیستم تلاش می کند آن را القا کند یا آموزش دهد. ♦️ وقتی این شیوه در بستر سایبر رخ می دهد، آسیب دیگری جز حل شدن تدریجی در مفاهیم القایی دارد و آن این است که فرد فقط آموزش های بقا در دنیای مجازی را دیده و هیچ توانایی در برخورد های اجتماعی و حتی زندگی در دنیای واقعی ندارد. 📚 « » 📬 خرید از یاران شاپ sdfg.ir/byg @mouood_org