۴۴ ابراهیم
با توجّه به آيه ى قبل، ابتدا به نظر مى رسد كه اين آيه نيز درباره ى قيامت است، ولى جمله ى «اخّرنا الى اجل قريب نُجب دعوتك ...» بيشتر،اين معنا را به ذهن مى آورد كه آيه درباره ى عذاب الهى در دنياست، زيرا تأخير عذاب و اجابت دعوت خداوند و پيروى از پيامبران، مربوط به دنياست نه قيامت.
در قيامت نيز تقاضاى بازگشت به دنيا وجود دارد كه آيات آن، مكرّر در قرآن آمده از جمله:
الف: «فهل الى خروج من سبيل»(69) آيا براى خارج شدن از هلاكت راهى هست؟
ب: «فارجعنا نعمل صالحا»(70) ما را به دنيا برگردان تا عمل صالحى انجام دهيم.
ج: «ربّنا اخرجنا نعمل صالحا»(71) پروردگارا! ما را از دوزخ خارج كن تا كار خوب انجام دهيم.
-----
69) غافر، 11.
70) سجده، 12.
71) فاطر، 37.
- هشدار وتهديد، از راهها وشيوه هاى تربيت وهدايت گمراهان است. «وانذر»
- هشدارهاى قرآن، مربوط به همه ى مردم است. «انذر الناس»
- مجرمان روزى پشيمان مى شوند، امّا فرصت هاى از دست رفته باز نمى گردد.«اخرّنا...»
- هنگام نزول عذاب الهى، راه فرار وتوبه بسته مى شود. «اولم تكونوا...»
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈•
🏷 کانال
#مهدی_موعود👇
🆔 🕋
@MowoodMahdi 🕋