🌺پاره ای از کلام عالم آل محمد درباره اسماء الله🌺
.... باطن، به معنى «درون اشیاء بودن» نیست، به این معنى که درون اشیاء غور و نفوذ کند. بلکه به این معنى است که از درون اشیاء اطّلاع و آگاهى دارد و تدبیر آن به دست اوست، مثل اینکه گفته مىشود: «أبطنته» یعنى از آن آگاه شدم و سرّ پنهان او را دانستم؛ ولى «باطن» در مورد آدمیان در مورد کسى به کار میرود که به درون اشیاء میرود و پنهان میشود، پس اسم، مشترک است و معنى متفاوت.
طبرسی، احتجاج، ص ۳۶۶-۳۷۳
https://t.me/musaavi_b
https://eitaa.com/musaavi_b