📌 و ملاحظات جمعی در (گفت و گوهای فردی): ▫️همدلی و درک مخاطب؛ گوش‌دادن به درد و دل‌ها و ناراحتی‌های مخاطب ▪️گفتن مطالب به‌صورت غیرمستقیم؛ استفاده از مثال‌های گوناگون ▫️جلب‌اعتماد مخاطب؛ مخاطب تا به کسی اعتماد نکند، حرف او را قبول نخواهد کرد ▪️عدم ابراز ناراحتی و عصبانیت در گفتگو؛ پاسخ تندی‌های مخاطب با آرامش و مهربانی علی‌رغم بیان حقایق و استقامت ▫️عدم ناامیدی از گفتگو؛ در بیشتر مواقع افراد اظهار تسلیم و پذیرش نخواهد کرد ▪️عدم موضع‌گیری سریع؛ در ابتدای گفتگو نباید موضع متکلم برای مخاطب آشکار شود؛ چراکه مخاطب تا انتهای گفتگو با عینک بدبینی نگاه خواهد کرد. ▫️عدم استفاده از الفاظ و واژه تخصصی و انقلابی؛ به مثال از واژه‌های اقتصاد مقاومتی، شجره طیبه، امامین انقلاب و... نباید در گفتگوها استفاده کرد. ▪️پذیرش اشکال‌های صحیحی که وارد می‌شود؛ حفظ حریت و پذیرش اشکالات صحیح می‌تواند گفتگو را مفیدتر کند. ▫️اگر بنا دارید ویژگی‌ها و اقدامات مؤثر قبلی کاندیدای موردنظر خود را مطرح کنید، توجه داشته باشید حتماً از یک روایت مردمی و واقعی تأثیر آن اقدام بر زندگی افراد استفاده نمایید. ✅ اولین گفتگو سخت‌ترین گفتگوست اگر اولی را شروع کنید، ترستان می‌ریزد و بعدی‌ها راحت خواهند شد. 📕نقش من (بانک ایده‌های کنشگری)