💢 روش‌های انشا نویسی 🍀 گسترشــی: در این روش، معلم یک جمله را می‌گوید و دانش‌آموزان با استفاده از درک خود انشا را گسترش می‌دهند. مثال: شیری در جنگل زندگی می‌کرد؛ ناگهان... 🍀 کیسه‌ی جادویــی: در این روش آموزگار تعدادی شئ را در کیسه قرار داده و از سرگروه‌های دانش‌آموزان می‌خواهد که تعدادی از اشیا را از کیسه خارج کرده و هر گروه با توجه به اشیائی که در اختیارشان قرار گرفته، جمله یا انشا بنویسند. حتی می‌شود این اشیا در ارتباط با درس‌های دیگر باشد مثل ریشه‌، ساقه، برگ و... 🍀 بازی با تــاس: دانش آموزان به گروه‌های دلخواه تقسیم شده و هر کدام به صورت تصادفی شماره‌گذاری می‌شوند (در صورتی که تعداد بچه‌ها از شش نفر بیشتر باشد، می‌توان از تعداد تاس‌های بیشتری استفاده کرد). سپس موضوعی در اختیار آن‌ها گذاشته می‌شود. پس از افتادن تاس، هر شماره‌ای آمد، دانش‌آموزی که شماره‌ی آن را دارد باید در ارتباط با موضوع، جمله بسازد. 🍀 خلاصه نویســی: داستان کوتاهی برای دانش‌آموزان خوانده می‌شود و از آن‌ها می‌خواهیم تا خلاصه‌ی داستان را در چند جمله بنویسند. 🍀 پازلــی: تعداد محدودی جمله را در ارتباط با یک موضوع به صورت جابه‌جا در اختیار دانش‌آموزان قرار داده و از آن‌ها می‌خواهیم جمله‌ها را مرتب کنند. 🍀 تصویر خوانــی: چند تصویر مرتبط به هم را به دانش‌آموزان نشان می‌دهیم و از آن‌ها می‌خواهیم تصاویر را مرتب کنند و سپس عبارات کوتاه (داستانک) بنویسند. به این صورت که تصویری را روی تابلو می‌چسبانیم یا از تصویر کپی گرفته و به تعداد دانش‌آموزان می‌دهیم و از دانش‌آموزان می‌خواهیم هر چیزی را که در تصویر می‌بینند، با یک خط به بیرون کشیده و نام آن را بنویسند. بعد از این که همه‌ی موارد نامگذاری شد، از دانش‌آموزان می‌خواهیم با استفاده از کلمات موجود در تصویر، یک انشا بنویسند.