کانال نقد الحاد
📝📝 چرا باید به #وجود روایات جعلی و ساختگی علیه پیامبر عظیم الشان اسلام رحمه للعالمین اعتقاد جدی داشت
📝📝 چرا باید به روایات جعلی و ساختگی علیه پیامبر عظیم الشان اسلام رحمه للعالمین اعتقاد جدی داشت: https://bit.ly/3aoRqUX ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/naghdeelhad/3175 ✍ ترسیم سیمایی اشتباه از پیامبر بزرگ اسلام (ص) که اسوه همگان است، خیانت بزرگی به تاریخ، امت اسلامی و انسانیت است و هنوز هم اندوه خیانت، گلو گیرمان است و در ظلمات و تاریکی های آن سرگردانیم. 👳‍♂ استاد جعفر عاملی رحمه الله در کتابشان مینویسند: [ : ما معتقدیم که این کار خود به خود انجام نشده است بلکه براساس یک طرح از پیش تعیین شده و به منظور نابودی شخصیت رسول خدا و ویژگی های والای رسالتی این شخصیت صورت گرفته است تا مقدمه ای باشد برای نابودی اساس اسلام. این اقدامات خصوصا در زمان و توسط اعوان و انصار این خاندان کینه توز صورت گرفته است. ] ✍‌ ب) سنت پیامبر (ص) یا سنت دیگران ؟! 📃 موارد زیر ارزش سنت پیامبر اکرم (ص) را در نزد امویان و انصارشان، نشان میدهد؛ ۱. هنگامیکه ابودرداء ، به معاویه اعتراض کرد که رباخوار است و از ظرف طلا و نقره برای آشامیدن استفاده می کند و به قول رسول الله (ص) در حرمت آن استدلال میکند، معاویه پاسخ داد؛ من اشکالی در آن نمیبینم. 🔅أبودرداء با خود عهد کرد که هرگز در سرزمینی که معاویه باشد، زندگی نکند. این جریان در زمان عمر بن خطاب بود و چون از جریان باخبرش شد، کاری نکرد جز اینکه کسی را نزد معاویه فرستاد و او را از این کار نهی کرد اما نه معاویه را به واسطه این عمل توبيخ و مجازات کرد و نه از کارش عزل نمود. 🔅مناسب است که بدانیم: ابودرداء به این عهد خود عمل نکرد و پس از آن با معاویه در یک وطن سکونت کرد و هنگامی که معاویه خلافت را به دست آورد از اعوان و انصارش شد. ۲. عثمان نماز را در منا چهار رکعتی خواند. در حالی که پیامبر (ص) این نماز را در منا شکسته میخواند، خلیفه سوم نماز را شکسته ادا نکرد. یک بار که عثمان مریض بود، از علی (ع) خواستند نماز را امامت کند. فرمود: اگر میخواهید، نماز رسول خدا (ص) را برای شما میخوانم. گفتند: نه، فقط نماز امیرالمؤمنین عثمان، یعنی چهار رکعتی. [امام] علی (ع) از امامت نماز خودداری کرد! ٣. برخی درباره شافعیان گفته اند: شگفتا که برخی از آنان در صورتی که فتوای صریح شافعی با فتوای دیگرش در یک مسئله تعارض داشته باشد، مخالفت با او را جایز میدانند ولی اگر فتوای او با نص رسول خدا (ص) در تعارض بود، مخالفت با او را جایز نمیدانند. همان گونه که معلوم است، این کار فقط و فقط بدین جهت است که شأن رسول اکرم (ص) مي نزد اینان، آنچنان که شایسته آن حضرت است، نیست! 🔅ابوزهره میگوید: دیده ایم که مالک به فتوای صحابه عمل میکند، به این دلیل که فتوای آنان سنت است و این فتاوی و اخبار را با هم میسنجد که مبادا اخبار با فتوای صحابه تعارض داشته باشد. این شامل همه احادیث رسول خدا (ص) حتی احادیث صحیح آن حضرت نیز می شود... ! 🔅اجرای حکم متعارضين توسط مالک بن انس، بین فتوای صحابی و حدیث رسول خدا (ص) موجب شده که شوکانی (عالم سنی) کسانی را مورد حمله قرار دهد که اقوال صحابه را همچون قول پیامبر و حجت می دانند. 🔅ما در کتاب الحياة السياسيه للامام الحسن علیه السلام، بخشی از نصوصی را آورده ایم که دلالت می کند: آنان برای صحابه، حق تشريع قائل هستند. برخی از صحابه نیز معتقدند که این حق آنان است. برخی از این روایات در فصل معیارهای حفظ انحراف، خواهد آمد. 📒صحيح من سيرة نبي (ص) ج ۱ ص ۳۲ 🌐https://bit.ly/2O74ggY 📒صحيح من سيرة نبي (ص) ج ۱ ص ۳۳ 🌐https://bit.ly/2SjKaBF 📒صحيح من سيرة نبي (ص) ج ۱ ص ۳۴ 🌐https://bit.ly/2uoWWqi ادامه دارد... ☑️ @naghdeelhad