🔻رسانه و خرافه (۳)
🔹بنیانگذاری رسانه های جدید مبتنی بر افزایش سطح آگاهی عمومی و مبارزه و با جهل و خرافه بود. رسانه ها با ادعای روشنگری و تابانیدن نور به بخش های تاریک جامعه توسعه یافتند . ولی بدلیل توسعه ی فزاینده اخبار و علوم ناقص و بطلان پذیری و همچنین پراکندگی و متناقض بودن نظریات و فرضیات و مواجهه ی زیرکانه برای حذف دین و بنیاد گرایی و صف آرایی رسانه ها برای حذف و تحریف سنتهای الهی برای ترویج سنتهای جاهلی و خرافه پرستی در نهایت سبب توسعه خرافه پرستی در جهان شد.
🔹افزایش توان رسانه ی در جهان میل و سوق به خرافه پرستی را گسترش داد.
امروزه بخش اعظمی از خرافه پرستی و سنتهای جاهلی از طریق رسانه ها به آسانی و کمترین هزینه در دسترس بشر حسگرا و دنیا پسند قرار گرفته است و چنان رنگ و لعاب علمی با کمک ابزار رسانه ی به خود گرفته است که تفکیک خرافه و علم برای قاطبه ی مردم سخت می نماید.
🔹شاید اگر بخواهیم منطق حاکم بر رسانه های دنیا را بدون حب و بغض و فقط از سر یک مطالعه عمیق و دقیق مورد بررسی قراردهیم ، متاسفانه باید اقرار نمود که نقش رسانه در ترویج خرافه و شبه علم ها نقش بسیار مهم و تاثیر گذار است.زیرا رسانه ها در ید قدرت نظام سرمایه داری از جهل و ناآگاهی مردم ارتزاق می کند . باید پذیرفت، رسانه ها بهترین بستر ترویج خرافه و شبه علم ها هستند.
ادامه دارد...
🔰مرکز تحقیقات و پژوهش طب اسلامی تپطا
✍استاد قربانپور
https://eitaa.com/naghdemashhorat