🔝
رسانه دیداری:
اگر چه بسیاری از رسانه های دیداری مانند خط، آگهی، نقاشی، عکس، مطبوعات، سایت ها و... با رسانه های مکتوب هم پوشی دارد؛ (رک: همان، ص60) اما مواردی چون
ماهواره،
گردشگری،
عکس و
مطبوعات از اهمیت ویژه ای برخوردارند، چرا که هم در معرفی امام رضا(علیه السلام) و هم در معرفی مشهد آن حضرت و آنچه که متعلق به آن حضرت است می توان از این ابزار بهره گرفت.
ماهواره – که در حال حاضر ابزار فساد و آلودگی جوانان شده است- بعنوان ابزاری بسیار گسترده در سطح جهان برای تبلیغات متنوع مطرح است. علامه عبدالحسین شرف الدین می گوید: «لا ینتشرالهدی إلا من حیث انتشر الضلال؛ هدایت منتشر نمی شود جز از همان راهی که گمراهی انتشار مییابد.» بنابراین همین ابزار فساد را می توان به عنوان ابزاری برای ترویج معارف دین و معرفی شخصیت امامان معصوم (علیهم السلام) قرار داد و تأسیس یک شبکه ی ماهواره ای با نام امام رضا (علیه السلام) در این راستا پیشنهاد می شود
.
همچنین ساخت مستند و کلیپ و فیلم های کوتاه درباره ی سیره ی امام رضا (علیه السلام) و یا مناظرات آن حضرت از طریق تلویزیون پیشنهاد می شو
د.
سفرهای زیارتی که برای زیارت امام رضا (علیه السلام) به مشهد صورت می گیرد، بستر بسیار مناسبی برای معرفی شخصیت آن حضرت به جهانیان و زائران کشورهای مختلف است
🖇
در این زمینه باشگاه حرف آورد مهارت کافی در معرفی شخصیت امام و ساخت کلیپ از ایشان و سفر زیارتی را فراهم می کند
باشگاه حرف آورد ایران:
@harfavard_iran