✍🏻کند خوانی در درس زیست شناسی ✨ یکی‌از ریشه های مهم کند خوانی در زیست شناسی ، حفظ کردن مطالب است.‌در واقع وسواس و مطالعه حفظی، از عادت های اشتباه در درس خواندن به شمار می آیند که باید با آن مبارزه شود. ✨فراموش نکنیم که همه دروس تحلیلی_تمرینی هستند و چیزی تحت عنوان درس حفظی وجود ندارد. ⬅️ ما می خوانیم ، تحلیل می کنیم ، می فهمیم و تمرین می کنیم تا مطالب در ذهنمان قرار بگیرند. ⁉️ راهکار چیست؟ ✨ یک بازه زمانی مشخص و منطقی ، برای مطالعه یک بخش از کتاب تعیین می کنیم ؛ به گونه ای که به طور مثال برای یک گفتار از کتاب زیست شناسی دهم ، دوساعت را اختصاص می دهیم ، این زمان را به بخش های مختلف تقسیم می کنیم و طبق قاعده پارکینسون ، ضرب العجل شروع به مطالعه می کنیم. دانش اموز آگاه ؛ ۴۵ دقیقه را به مطالعه درس نامه کمک آموزشی  ، یک ساعت و نیم را به تست زنی و ۱۵ دقیقه را به جمع بندی مطالب اختصاص می دهد . اگر این سبک مطالعه در تمامی دروس اعمال شود باعث جذابیت و حس بهتر در مطالعه می گردد. ✳️ در نهایت ما می توانیم با ایجاد چارچوب نظری و وارد کردن همه مصادیق و اتفاقات زندگی در قالب آن ، با این عادات مبارزه کنیم و وسواس مطالعاتی را از بین ببریم. ______________________ @naslebartar