📚سواد رسانه‌ای؛ مقدمه‌ای انتقادی 📝 مولف: مایکل هوچسمن و استوارت آر.پوینتز مترجم: حمید کشاورز ناشر: انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات سال چاپ: ۱۴۰۳ 🔹نویسندگان کتاب کوشیده‌اند، نشان دهند آموزش رسانه‌ای نه فقط به‌عنوان یک روش ابزاری برای یادگیری رسانه‌ها و راهی برای یافتن راه حل مشکلات اجتماعی بلکه باید به‌عنوان راهی برای توسعه درک انتقادی افراد نیز در نظر گرفته شود. 🔹نویسندگان این اثر بر این باورند که آموزش رسانه‌ای به رویکردی منسجم و جامع‌تر درباره اقدامات سیاستمداران و سیاستگذاران نیاز دارد. به علاوه، آنها مطابق با پیشرفت فناوری‌های رسانه‌ای، سوادهای رسانه‌ای متفاوتی نیز مطرح می‌کنند که عموم مردم و به‌ویژه دانش آموزان و جوانان باید از آنها برخوردار باشند. 🔹این کتاب درمورد تاریخچه و ظهور آموزش رسانه بحث می‌کند. با توجه ویژه به ماهیت زندگی جوانان با واسطه‌های دیجیتال بر آنها متمرکز است. جنبۀ دیگری از تاریخ سواد رسانه‌ای را توصیف می‌کند که نقش خود رسانه به‌عنوان مکان آموزش و یادگیری است. زمینه‌های سواد جدید و دیجیتالی، درک از سواد رسانه‌ای با پرداختن به هفت مسئله اصلی مفهومی (آگاهی، ارتباطات، مصرف و نظارت، همگرایی، خلاقیت، کپی- پیست و جامعه) و موضوع شهروندی انتقادی مطرح می‌کند. ┄┅═══✼---------✼═══┅┄ 🔗 راه ارتباطی با ما در ایتا، روبیکا و تلگرام👇👇 : 🆔 @nasrafars_ir 🌐نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی استان فارس