پژوهش حاضر نقش سند پشتیبان در تولید راهنمای برنامه درسی ریاضی کشورمان را دارد. در انجام این پژوهش، از همکاری متخصصین حوزه های ریاضی، آموزش ریاضی، حوزه یمطالعات برنامه درسی و نیز دبیران محترم ریاضی استفاده شده است. این پژوهش با مشارکت بیش از 15 نفر از کارشناسان مذکور و پس از حدود 3 سال و انجام مطالعاتی گسترده و با تأسی به اسنادبالادستی، نظیرسند تحولبنیادین و نیز باتوسل به سندبرنامه درسی ملی و نیز بهره مندی شایسته از آخرین دستاوردهای پژوهش ها و مطالعات بومی و جهانی به سامان رسیده است. سند حاضر مورد استفاده بسیاری از پژوهشگران و دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی قرار گرفته است.