📌آموزش و پرورش شاخص و سازوکاری برای سنجش اثربخشی برنامه‌های خود ندارد به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی خضریان عضو کمیسیون اصل نود مجلس در نامه‌ای به رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، گفت: 🔹بررسی‌ها نشان می‌دهد آموزش و پرورش به شدت درگیر روزمرگی است. 🔹آموزش و پرورش شاخص و سازوکاری برای سنجش اثربخشی برنامه‌های خود ندارد و در نتیجه تصمیماتی مقرر و برای اجرای آن‌ها هزینه پرداخت می‌شود که انگار در خروجی رویه آموزش و پرورش هیچ تأثیری ندارد و یا تنها به بخش کوچکی از جامعه آموزش و پرورش بهره می‌رساند. 🔹در این نامه به برخی ضعف‌ها در حوزه آموزش و پرورش و فرهنگیان از جمله تأخیر در اعلام نتایج آزمون آموزگاری و دبیری، فقدان برنامه‌ای منسجم برای اجرای سند تحول بنیادین و پرداخت افراطی به کارهای حاشیه‌ای و گفتمانی، اظهارنظرهای غیرحساب‌شده و فقدان مدیریتی صحیح مسائل آموزش و پرورش در رسانه، تراکم بالای کلاس‌های درسی و شرایط نامناسب مدارس در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۲ اشاره شده است. 🔹این موضوعاتی است که در جریان استیضاح وزیر آموزش و پرورش مطرح شده بود و با گذشت چند ماه از مطرح شدن این استیضاح و در جریان بررسی آن در مجلس، مقرر شد که وزیر آموزش و پرورش گزارشی از عملکرد خود را به صورت منظم ارائه کند. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ . @پشتیبان مــــــــــعــــــــلــــــــــــم💐💐 https://eitaa.com/joinchat/1951531324C39f9f7de0a ✉️ فـــــــــــرهنگیـــــانــــــــ در ایتا👇📩 https://eitaa.com/joinchat/2757820421C7b3037cfd8