📍 مدیریت کلاس
📌 اهمیت آموزش و شرایط مطلوب کلاس
👈 با آنکه عموم مردم نبود مقررات را مشکل اصلی مدارس میدانند، روانشناسان آموزشی به نکتهی دیگری توجه دارند.
👈 اکنون آنها بر شیوههای ایجاد و حفظ شرایط مطلوب کلاسی که سبب پیشبرد یادگیری میشوند، تاکید دارند.
👈 در این روش، به استفاده از راهکارهای پیشتاز و پیشگیر، بیش از شیوههای انضباطی واکنشی پرداخته میشود.
👈 در یک پژوهش کلاسیک، نحوهی واکنش معلمان را در برابر رفتارهای بد دانش آموزان مورد بررسی قرار دادهاند.
👈 عجیب آن بود که اداره کنندگان کارآمد و ناکارآمد کلاس، هردو با شیوههای مشابه با این بدرفتاریها برخورد میکردند.
👈 آنچه معلمان کارآمد بهتر از ناکارآمد انجام میدادند، مدیریت فعالیتهای گروهی بود.
👈 پژوهشگران روانشناسی آموزشی دریافتهاند معلمانی که فعالیت کلاسی را توانمندانه سازماندهی و هدایت میکنند، کارآمدتر از معلمانی هستند که به نقش انضباطی خود اهمیت بیشتری میدهند.
👈 در گذشته، کلاسی را که به نحو کارآمد اداره میشد " ماشین منظم " میخواندند که نام امروزی و مناسبتر آن " کندوی فعالیت " است.
👈 منظور این نیست که کلاسها پر سروصدا و بینظمند، بلکه دانشآموزان باید فعالانه بیاموزند و به جای آرام و بیتفاوت نشستن بر نیمکتها، با جدیت و انگیزهی مشخص به مهارتها بپردازند.
👈 آنان اغلب هنگام تفسیر معلومات و اطلاعات خود با سایر دانشآموزان و معلم همکاری متقابل خواهند داشت.
🆔
@tarbiyat_talim 👈 ✍