📍 مدیریت کلاس 📌 اهمیت آموزش و شرایط مطلوب کلاس 👈 با آن‌که عموم مردم نبود مقررات را مشکل اصلی مدارس می‌دانند، روان‌شناسان آموزشی به نکته‌ی دیگری توجه دارند. 👈 اکنون آن‌ها بر شیوه‌های ایجاد و حفظ شرایط مطلوب کلاسی که سبب پیشبرد یادگیری می‌شوند، تاکید دارند. 👈 در این روش، به استفاده از راهکارهای پیشتاز و پیشگیر، بیش از شیوه‌های انضباطی واکنشی پرداخته می‌شود. 👈 در یک پژوهش کلاسیک، نحوه‌ی واکنش معلمان را در برابر رفتارهای بد دانش آموزان مورد بررسی قرار داده‌اند. 👈 عجیب آن بود که اداره کنندگان کارآمد و ناکارآمد کلاس، هردو با شیوه‌های مشابه با این بدرفتاری‌ها برخورد می‌کردند. 👈 آن‌چه معلمان کارآمد بهتر از ناکارآمد انجام می‌دادند، مدیریت فعالیت‌های گروهی بود. 👈 پژوهشگران روانشناسی آموزشی دریافته‌اند معلمانی که‌ فعالیت کلاسی را توانمندانه سازماندهی و هدایت می‌کنند، کارآمدتر از معلمانی هستند که به نقش انضباطی خود اهمیت بیشتری می‌دهند. 👈 در گذشته، کلاسی را که به نحو کارآمد اداره می‌شد "‌ ماشین منظم " می‌خواندند که نام امروزی و مناسب‌تر آن " کندوی فعالیت " است. 👈 منظور این نیست که کلاس‌ها پر سروصدا و بی‌نظمند، بلکه دانش‌آموزان باید فعالانه بیاموزند و به جای آرام و بی‌تفاوت نشستن بر نیمکت‌ها، با جدیت و انگیزه‌ی مشخص به مهارت‌ها بپردازند. 👈 آنان اغلب هنگام تفسیر معلومات و اطلاعات خود با سایر دانش‌آموزان و معلم همکاری متقابل خواهند داشت. 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍