🔷🔸🔹 جوّ اجتماعی مدرسه ادبیات ِ جوّ اجتماعی مدرسه بیشتر سمت و سوی روان شناختی دارد. جوّ اجتماعی مدرسه متأثر از نوع رفتارهایی است که از سوی معلمان و دانش آموزان نشان داده می شود. بر اساس همین رفتارهاست که کیفیت ِ فضای اجتماعی مدرسه تعیین می‌شود. نوع رفتارهای دانش‌آموزان، معلمان و کارکنان مدرسه ارزشهای مشترکی را بنیان می‌گذارد. جوّ اجتماعی مدرسه جنبه های مختلفی دارد. توافق عام بر این است که، فضای مثبت مدرسه، آینه ای از احترام به یکایک دانش آموزان و محیطی امن و منظم برای یادگیری است. فضای اجتماعی مدرسه، در مطالعه ِ تیمز همین سه متغیر مورد اشاره در پیش را در بر می‌گیرد. پژوهش ها مؤید آن هستند که، محیط ایمن و منظم برای یادگیری بر رفتار و عملکرد تحصیلی دانش آموزان آثار مثبتی دارد. جوّ اجتماعی مدرسه دارای دو شاخص اساسی است: ۱- کژرفتاری جدی دانش آموز ۲- تخطّی های مقرراتی. « فهم تیمز؛ دکتر محرم آقازاده؛ محرم نقی‌زاده؛ مرکز نوآوری‌های آموزشی مرآت؛» 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍