موسوی، کارشناس کسبوکارهای اینترنتی:
دولت برای توزیع کالاهای اساسی هنوز با فروشگاههای اینترنتی هماهنگ نکرده است
🔹 توزیع کالاهای اساسی از طریق شرکتهای اینترنتی میتواند به توزیع بهینه کالاها بین مردم کمک شایانی کند. همه جای دنیا از چنین راهکارهایی استفاده میشود.
🔹 اگرچه هنوز با فروشگاههای اینترنتی ازجمله دیجی کالا در این زمینه هماهنگی صورت نگرفته و اطلاعات ما در این مورد فقط بر اساس خبرهاست، اما از شنیدن این خبر، بسیار خرسند هستیم.
🔹 اگر عزم راسخی برای استفاده از پلتفرمهای اینترنتی در جهت توزیع عادلانه کالاهای اساسی وجود داشته باشد، با حذف واسطههایی که خلق ارزش نمیکنند، قیمت تمامشده کالاها برای مصرفکننده کاهشیافته و درنهایت، اتفاق مبارکی برای اقتصاد کشور و مردم رقم خواهد خورد.
🔹 کسبوکارهای اینترنتی و استارتاپ ها، حوزههای دیربازده و سرمایهگذاریهای بلندمدت است، اما سرمایهگذاران داخلی، بیشتر به سمت سرمایهگذاریهای کوتاهمدت متمایل هستند.
🔹 در دو سال گذشته حدود ۵ میلیارد دلار فقط در فروشگاههای اینترنتی ترکیه سرمایهگذاری شده، اما کل سرمایهگذاری انجامشده در 15 سال گذشته در اکوسیستم تجارت الکترونیک ایران، کمتر از ۵۰۰ میلیون دلار است!
@news_news