معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:
ارزشیابی دانشآموزان دورۀ ابتدایی همچنان با روش کیفی توصیفی انجام میشود
🔸️حکیمزاده با اشاره به اینکه ارزشیابی کیفی توصیفی ابزارهای مختلفی دارد، گفت: برگزاری آزمون مداد کاغذی یکی از ابزارهایی است که معلمان با استفاده از آن به ارزشیابی کیفی توصیفی میپردازند و ممنوعیتی برای استفاده از این ابزار وجود ندارد.
🔸 ارزشیابی دانشآموزان در دوره ابتدایی طبق روال سنوات قبل، با روش کیفی توصیفی انجام میشود. در این شیوه، آموزگار در فرایند یادگیری و طی دوره تحصیلی با استفاده از ابزارهای مختلف مانند آزمونهای مداد کاغذی، پرسشهای شفاهی و آزمونهای عملکردی، به ارزیابی دانشآموزان میپردازد و در پایان نوبت اول نتایج این ارزشیابی را به صورت کیفی توصیفی ارائه میکند.
🔸️وی با بیان اینکه در این مدل ارزشیابی، از نمره استفاده نمیشود و هیچ مقایسهای بین دانشآموزان صورت نمیگیرد، افزود: در شیوه ارزشیابی کیفی توصیفی نتایج عملکرد دانشآموزان به صورت دقیق و دستهبندی شده ارائه میشود و وضعیت موارد یادگرفتهشده و همچنین مواردی که دانشآموز نیاز به تلاش بیشتری دارد، به طور دقیق در قالب عباراتی مانند خیلی...
@farhangian120
.