سرپرست دانشگاه فرهنگیان خبر داد: ♨️ دو ملاک برای فارغ‌التحصیلی دانشجومعلمان 🔹رضا مراد صحرایی اظهار داشت: حرکت در مسیر ترسیم‌شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مهمترین رویکرد دانشگاه فرهنگیان در دوره کنونی است و بر همین اساس باید توجه ویژه به تربیت تمام‌ساحتی داشته باشیم. 🔹وی افزود: تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان مستلزم آگاهی و آشنایی معلمان با شش ساحت تربیتی است و بر همین اساس، معلمان آینده این مرز و بوم باید به شش مهارت اصلی مسلط باشند. 🔹سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: هدف ما در دانشگاه فرهنگیان تربیت کیفی و چندساحتی معلمان آینده است و باید از تربیت تک‌ساحتی و شیوه‌های آموزش سنتی فاصله بگیریم. همچنین باید در نظر داشته باشیم که امروز عصر رشته‌ها و میان‌رشته‌ها نیست و باید با تکیه و توجه به ماورای رشته‌ها، به‌دنبال تربیت انسان‌های چندبعدی و چندساحتی بود. 🔹صحرایی با اشاره به ضرورت آموزش شش مهارت به دانشجومعلمان گفت: طبق شرایط و قوانین جدید دانشگاه فرهنگیان، یادگیری این مهارت‌ها ضروری و الزامی است و در غیر این صورت دانشجومعلمان نمی‌توانند نمره قبولی دریافت کنند. 🔹وی تصریح کرد: از این به بعد فقط نمره‌های آموزشی ملاک قبولی و فارغ‌التحصیلی دانشجومعلمان نیست و آنها با دو کارنامه مهارتی و آموزشی فارغ‌التحصیل خواهند شد. 🔹سرپرست دانشگاه فرهنگیان افزود: در رویکرد جدید ما "هر معلم یک مربی پرورشی؛ هر معلم یک مربی ورزشی و هر معلم یک امدادگر" به عنوان اضلاع سه‌گانه تربیتی مدنظر است. 🔹صحرایی تاکید کرد: هر دانشجو معلم باید با ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد فارغ‌التحصیل شود و موضوعاتی به او آموزش داده شود که در جای دیگر وجود نداشته باشد. بر همین اساس، توجه به چندمهارتی بودن، خلاقیت، کارآیی، نوآوری و فناوری چندساحتی به عنوان محورهایی که با سند تحول بنیادین انطباق دارد، مدنظر دانشگاه فرهنگیان است. ➖➖➖➖➖➖➖➖ ❇️با ما بروز باشید در 💢کانال اخبار فرهنگیان ⬇️⬇️ @newsfarhangiann