💢20 استراتژی افزایش اثربخشی تیم فروش-بخش دوم
👈در پست دیروز با 10 استراتژی افزایش اثربخشی تیم فروش آشنا شدیم. در پست امروز با 10 استراتژی دیگر آن آشنا میشویم
11-تشویق فروشندگان برای رسیدن به موفقیت
🔸مدیران فروش باید به طور مرتب میزان پیشرفت و رسیدن به هدف تمام فروشندگانشان را کنترل و به آنها اعلام کنند تا از این طریق، روحیۀ جنگندگی را در آنها ایجاد نمایند
12-شناسایی موانع موفقیت تیم فروش
🔸فروشندگان برای رسیدن به موفقیت به حمایت شرکت نیاز دارند. به همین دلیل، مدیران فروش باید با مشورت مستمر با فروشندگان، موانع موفقیتشان را شناسایی و تا حد امکان برطرف کنند
13-کمک به تیم فروش برای طراحی برنامۀ فروش
🔸مدیران فروش حرفهای به خوبی میدانند که موفقیت در فروش هیچ ربطی به شانس ندارد و برای این منظور باید برنامۀ فروش مدونی داشت
🔸یک برنامه فروش خوب برنامهای است که شامل هدف فروش، مشتریان هدف، استراتژیهای فروش به هر مشتری، زمانبندی تماس با مشتریان، نحوۀ تعامل با هر مشتری و منابع و بودجه مورد نیاز برای اجرای طرح فروش میباشد
14-پیشی گرفتن از فروشندگان
🔸مدیران فروش حرفهای با کنترل نوع رفتار و برنامههای فروشندگان، دلایل شکست احتمالی آنها را شناسایی میکنند و قبل از آن که خود فروشنده شکست بخورد، رفتارهای اصلاحی را به او آموزش میدهند
15-توجه به مشکلات به ظاهر کوچک
🔸مشکلات بزرگ در فروش همیشه از مشکلات به ظاهر کوچک و بیاهمیت شروع میشوند. مثلا یکی از مشتریان قدیمیمان را از دست میدهیم و بیتفاوت از کنار آن عبور میکنیم
🔸به همین دلیل، مدیران فروش حرفهای از کنار هیچ مشکلی در تیم فروششان به سادگی عبور نمیکنند و دلایل بروز هر مشکل و چگونگی جلوگیری از تکرار آن را همیشه بررسی میکنند
16-ارائه بازخورد با جزئیات کامل به فروشندگان
🔸تحقیق اخیر دانشگاه هاروارد نشان میدهد 65 درصد فروشندگان آرزو میکنند کاش مدیران فروش بازخورد بهموقع و با جزئیات کاملی به آنها ارائه بدهند
🔸برای همین، یکی از هنرهای مدیران فروش، ارائه بازخوردهای دقیق و با جزئیات کامل به فروشندگان است تا از این طریق به آنها کمک کنند اشتباهاتشان را سریعتر شناسایی و برطرف کنند
17-تعیین هدف برای فروشندگان و تیم فروش
🔸اشتباهی که خیلی از شرکتها مرتکب میشوند این است که برای هر فروشنده، هدفی مجزا تعیین میکنند. در حالی که شرکتهای موفق، هم برای تک تک فروشندگان و هم برای یک تیم فروش، هدف فروش مشخص میکنند و پورسانت فروشندگان را بر اساس هر دو نوع هدف شخصی و تیمی میپردازند
18-آشنایی بیشتر با رقبا
🔸فروشندگان حرفهای بیشتر از آن که محصول و شرایط شرکت خودشان را بشناسند، محصولات و شرایط رقبا را میشناسند، چون به خوبی میدانند که اکثر مشتریان بر اساس مقایسۀ پیشنهاد ما با رقبا تصمیمگیری میکنند
🔸به همین دلیل، مدیران فروش باید علاوه بر آموزش محصولات شرکت به فروشندگان، آنها را با محصولات رقبا هم آشنا کنند
19-تقدیر از موفقیت فردی و گروهی فروشندگان
🔸تحقیق جدید دانشگاه هاروارد نشان میدهد 78 درصد از فروشندگان، تقدیر از موفقیتشان توسط مدیران شرکت را بعد از پول، مهمترین عامل انگیزهبخش به یک فروشنده میدانند
🔸به همین دلیل است که شرکتهای حرفهای با روشهای مختلفی از موفقیت فردی و گروهی فروشندگانشان تقدیر میکنند، حتی اگر این تقدیر در حد نصب نام فروشنده و تیم فروش موفق در تابلوی اعلانات شرکت باشد
20-تعیین اهداف سخت ولی واقعبینانه
🔸تعیین اهداف چالشی برای فروشندگان یکی از بهترین روشهای ارتقاء اثربخشی آنهاست. به همین دلیل، مدیران فروش حرفهای اهدافی سخت ولی واقعبینانه را برای فروشندگان تعیین میکنند
🔸براساس تجربیات موجود، هدفی سخت ولی واقعبینانه است که احتمال رسیدن به آن بین 60 تا 70 درصد است
@ngonosrat