🖋خاطره ای بسیار
#قابل_تامل از دکتر عبدالرسول کشمیری در مورد دانش آموختگان رشته های مهندسی و پزشکی:
🔹
#دانشگاه_تهران که بودم یه دوستی داشتم که رتبه ی کنکورش
#تک_رقمی بود و برق دانشگاه شریف میخوند برای فوق لیسانس رفت کانادا، بعد از مدتی به باباش گفت: میخوام ول کنم و برگردم تو دانشگاه های خودمون مدیریت بخونم....
🔹باباش این کار پسرش رو خیلی احمقانه دونست و بهش گفت: تو توی معتبرترین دانشگاه دنیا داری درس میخونی، اونم در بهترین و بالاترین رشته! دو روز دیگه که برگردی ایران میشی استاد دانشکده مهندسی برق
#دانشگاه_صنعتی_شریف، با کلی درآمد و عزت و احترام؛ چطوری همچنین تصمیم گرفتی؟
🔹گفت: بابا یه روز که اینجا از تنهایی دلم گرفته بود به فکر فرو رفتم و در احوالات هم کلاسی هام دقت کردم که ظاهرا جزو
#نوابغ درجه یک دنیا بودن، دیدم همشون یا
#افغانی هستند یا ایرانی، یا
#پاکستانی، یا هندی و ... و به طور کلی همشون مال این کشورای استعمار زده هستن...از خودم پرسیدم...
🔹مگه اینجا بهترین دانشگاه و این رشته، بهترین رشته نیست؟ پس نوابغ
#انگلیسی و
#اسرائیلی و آمریکایی کجان؟ بالأخره همشون که خنگ نیستن و اونام چهارتا
#نابغه دارن.
🔹رفتم تحقیق کردم و فهمیدم چه
#کلاه_گشادی سرم رفته. دیدم اونا نوابغشون رو میفرستن تو رشته هایی که به شاهرگ حیاتی بشریت مربوط میشه؛ این کارو میکنن تا بتونن بشریت رو چپاول کنن.
🔹نابغه هاشونو میفرستن تو رشتههایی که برای امورات
#سخت_افزاری و
#نرم_افزاری بشری، مثل منابع انسانی، نفتی، کشاورزی، معادن، نوابغ، ادارات، شهرداریها، وزارت خونهها، نظام آموزشی، نیروهای نظامی و انتظامی و...حکم
#ویندوز رو داره تا بتونن همه اینها رو به بهترین وجه با همدیگه هماهنگ کنن.
🔹نابغه های اونا در رشته های علوم انسانی مثل فلسفه، حقوق،
#مدیریت، جامعه شناسی یا کشاورزی،
#اقتصاد و امثال اینا درس میخونن. اونجا بود که فهمیدم اونا به من به چشم یه
#کارگر_فریب_خورده نگاه می کنن نه
#دانشمند_فرهیخته.
🔹همون طور که ما اگه لوله آب خونهمون بترکه، زنگ میزنیم لوله کش بیاد و طبق نظر ما اتصالات لوله رو تعمیر کنه، اونا میخوان ماهواره و موشک پرتاب کنن، زنگ میزنن کارگر از ایران یا چند تا کشور عقب مونده بیاد و برای اونا و زیر نظر و تحت مدیریت اونا موشک هوا کنه. با این تفاوت که این
#کارگر بر خلاف لوله کش، باید حتما نابغه باشه تا کارشون پیش بره و بتونن به هدفشون برسن.
🔹فهمیدم که تو کشور اونا، ارزش واقعی رشته های
#مهندسی و
#پزشکی، در حد بنا و معمار ساختمون و نجّار، یه ذره بیشتره، ولی تو کشورای استعمارزده ارزش
#علوم رو جابه جا کردن؛ رشتههایی که ارزششون برابر ارزش انسانه و اصل موضوعشون
#سعادت_انسان و جامعه است، تو کشور ما خوار و ذلیل شده، ولی رشته های مهندسی و
#تجربی به کاخ آرزوها تبدیل شده.
🔹یه زمانی یکی از رؤسای جمهور کشور ما در جمع
#دانشجویان_ایرانی_مقیم_اروپا سخنرانی میکرد و اونجا با افتخار گفت: ما افتخار میکنیم که چهل درصد
#دانشمندان_ناسا، و بزرگترین استادان
#دانشگاه_اروپا، ایرانی هستند؛ ما افتخار می کنیم
#معتبرترین پزشکان اروپا،
#متخصصان_ایرانی اند و...
من تو دلم بهش گفتم: آقای رئیس! تو فکر کردی اون شصت درصد که ایرانی نیستن، آمریکایی هستن؟!
اون ۶۰ درصد هم مال چهار تا کشور بدبخت
#استعمارزده هستن که مسؤولین شون مثل تو نفهمیدن چه کلاهی سرشون رفته؛ اون شصت درصد هم مال افغانستان و مالزی و پاکستان و سوریه و عراق و چین و هند و لبنان و ژاپن و... هستن..
🔹
#نابغه_تراز_اول آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی و اسرائیلی هرگز وقتش رو تو این رشته ها تلف نمیکنه. سیستم مدیریتی شون به گونهای طراحی شده که نابغه اونا به رشته ای بره که
#شاهرگ_حیات بشریته، به رشته ای بره که بتونه نابغه ما رو مثل یه
#برده به کار بگیره..
🔹یه زمانی اروپا و آمریکا برای ساخته شدن نیاز به برده هایی داشت که کارهای بدنی خیلی سخت رو انجام بدن. با کشتی حمله کردن به آفریقا و کشتن و غارت کردن؛ زنها و مردهای سیاه پوست، از بچه هفت هشت ساله، تا پیرمرد هفتاد ساله رو بار کشتی کردن و آوردن به اروپا و آمریکا تا براشون بردگی کنن.
🔹امروز هم اروپا و آمریکا برای ساخته شدن نیاز به برده داره، منتهی نه اون برده سیاه پوست دیروزی که کارهای بدنی
#طاقت_فرسا انجام میداد؛ برده امروزی باید نابغه باشه تا بتونه موشک و
#ماهواره و رادار و
#تجهیزات_پزشکی عجیب غریب بسازه.
🔹برده دیروز رو به زور با کشتی بار میزدن و میبردن اما برده امروز رو با برنامه ای به نام
#المپیاد ریاضی و زیست و شیمی و نجوم شناسایی میکنند و میبرند....!!!!