بسم الله الرحمن الرحیم ✅یادداشتی بر گزینش در انتخاب معلمان مقدمه در فتنه اخیر و به طور کلی در سال های گذشته مشاهده کرده ایم که برخی از معلمان موجب ایجاد انحراف فکری و عملی دانش آموزان شدند‌.زیرا خودشان دارای تفکرات مسموم و رفتارهای هنجارشکن بوده اند 👈اگر در انتخاب و گزینش معلم دقت و وسواس خاصی اعمال نشود میتواند موجب اعوجاج و انحراف فکری و فرهنگی و عقیدتی و حتی اخلاقی در فراگیران شود که بر اساس ضرب المثل معروف .....خشت اول چون نهد معمار کج ....تا ثریا میرود دیوار کج...! متاسفانه واحد گزینش سالهاست از گردونه و روند سیر بکارگیری و استخدام معلمان خارج شده و نتیجه آن شده میدان آزمایش و خطا در بکارگیری افرادی که بدیهی ترین اصول و شایستگی های فردی در معلم بودن را هم ندارند و نسل اینده ساز کشورمان را به دست افرادی ضعیف در ابعاد فکری و عملی و اخلاقی و...سپرده ایم و خدا عاقبت آنها را ختم بخیر کند.و این افراد از ساختار و نظام مهندسی فکری قوی برخوردار نبوده و قادر به پاسخگویی به شبهات فراگیران نیستند و تازه خود شبهه آفرینی می‌کنند تا دیر نشده میشود جلوی این نفوذ طراحی شده در سند ۲۰۳۰ را بگیریم ...این افراد با افکار مسموم به بیان آقا می‌توانند ذهن فراگیر را دچار اعوجاج نموده و به افرادی هنجار شکن و در مسیر دشمن تبدیل نمایند.... 🌸در فرازی از بیانات مقام معظم رهبری فرمودند:«..... شایستگی های حرفه ای معلم و شایستگی های عمومی معلم هم در طول خدمت بایستی رصد بشود؛یعنی صرفا ( رصد)اول کار اهمیت ندارد ؛اول کار اهمیت دارد ،لکن ادامه کار هم اهمیت دارد.و راهش این است که ضوابط گزینش کم رنگ نشود؛خب یک مقداری سختی هایی دارد ،گزینش ها در چهار چوب ضوابط یک مقداری سخت است ،اما نگذارند این سختی موجب بشود که این ضوابط کم رنگ ‌بشود....» 🌸در تحلیل این فراز از بیانات مقام معظم رهبری باید گفت: قبل از استخدام و حتی قبل از اعلام نتایج بایستی گزینش و بررسی های مقدماتی درباره دیرینه عملکردی متقاضی عشق معلمی نه شغل معلمی انجام شود و به حداقل ها در استخدام رعایت گردد. در حال حاضر که متاسفانه سالهاست گزینش عملا در گردونه استخدام معلمان خارج شده است و تربیت معلم هم از دور سالها حذف گردیده و بهترین راه برای بکارگیری معلم همان تربیت معلم است که خوشبختانه پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع معلمان در اردیبهشت امسال ،سرپرست فعلی وزارت آموزش و پرورش اعلام کردند دوباره تربیت معلم احیاء میشود و این بارقه امید دوباره درخشید و مایه خوشحالی گردید که دوباره احیای تربیت معلم و آموزش های لازم تخصصی و عمومی و گزینش های لازم بتوان معلمان فرهیخته و متعهد و انقلابی و جهادی در راستای تحقق اهداف دین مبین اسلام و منویات رهبری معظم انقلاب تربیت کرد و نسل های آینده ساز نظام اسلامی را با مبانی حقیقی اسلام و انقلاب آشنا و بیمه کرد ‌... 👈در طول دوران خدمت هر معلم بایستی به تناسب عملکرد و ارزشیابی طول دوره ،فعالیت ها و اقدامات وی مورد گزینش و ارزیابی قرار گیرند و نتایج آن در حقوق و مزایای هر ساله اعمال شود تا انگیزه های وی در بروز رسانی خود و افزودن بر غنای علمی جهت تغذیه فراگیران را مضاعف گرداند .وضعیت فعلی اصلا مطلوب نیست زیرا نظارتی جدی بر فعالیت های معلم به شکل جدی و رسمی وجود ندارد .... 👈تاکید آقا «....بر کم رنگ نشدن ضوابط گزینش و عدم سخت گیری های بی منطق و بی موقع در بکارگیری معلمان ....» 🌸موضوع گزینش و پارامترهای آن قطعا یک امر مستمر و همیشگی باشد و هرگز تصور نشود که بر معلم هیچ نظارت وجود نداشته و از هر قید و بندی آزاد است ... 👈تاکید امام خامنه ای عزیز بر :« ...ملاک تقوا در گزینش معلمان ،بصورت مستمر.... » 🌸تقوا عاملی که می‌تواند در راه یابی به حقیقت اولین گام باشد و با رعایت آن می‌توان به همه اهداف در زمینه های علمی و معنوی و اخلاقی و...رسید و اگر سرمشق معلم تقوا باشد میتواند به فراگیران خود آنرا منتقل نموده و آینده اورا از خطرات احتمالی تضمین نماید سلامتی امام خامنه ای عزیز صلوات و قرائت آیه الکرسی فراموش نشود ✍سهراب خلیلی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲