📝 واکاوری مسئله حجاب(قسمت ششم) ❇️ نگاه درست به مقوله امر به معروف و احیاء آن به عنوان یک حق و مسئولیت عمومی که برای تمام شهروندان به رسمیت شناخته شده و حمایت قاطع جامع از آن، حتی بخش مهمی از بدنه بی‌تفاوت و درصدی از ضدانقلاب را پای کار خواهد آورد. مهم آن است که باور و اراده در بین تصمیم‌گیران در مورد ظرفیت‌ها و امکان‌های این فریضه حیات‌بخش و ضدفساد، به وجود آید. 🔺 در مقوله امر به معروف هر فرد شخصیت حکمران دارد و هر شخص یک فرد متعهد در برابر حاکمیت است. این گسترش ظرفیت جمهوری اسلامی به سمت افراد و خانواده‌ها و گروه‌های کوچک‌تر است. در صورتی که هر یک از ما سهم خود از قدرت را دریافت کنیم و بدانیم که برای حفظ و تقویت آن چه مسیر مشروع و معروف و مطلوبی را پیش رو داریم، آنگاه هیجان و غلیان جاه‌طلبی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها خیابانی نخواهد شد. 🔵 مردمی بودن جمهوری اسلامی به این معناست که اسلام ظرفیت‌های لازم برای تأمین نیازهای مردمان خود را دارد. حقوق و نیازهای افراد را به رسمیت می‌شناسد و برای تأمین آن برنامه و اقدام مؤثر دارد. همه مردم در چنین ساختاری عین حاکمیت و در رأس آن قرار دارند. ⭕️ آیا مردم می‌دانند که چه خطری در پس کودتای جنسی، آنها را تهدید می‌کند؟! آیا اصولا تحقق چنین امری را باور دارند؟! این وظیفه حاکمیت است که پاسخ این سؤال‌ها را تحلیل کند و در پی پاسخ به سلسله مسائل مرتبط با آن برآید. 🟡 خطر تهدید کودتای جنسی با افزایش اطلاع و تجربه فرد در شناخت و مدیریت خویش و خانواده تا حدود بسیار زیادی خنثی خواهد شد. اگر مردم بدانند که بخشی از امکان خود را با جامعه به اشتراک می‌گذارند تا غلبه روح دریدگی تمام داشته‌های آنان را به یغما نبرد، حاضر خواهند شد قسمت کوچکی از راحتی و آسایش خود را به قیمت حفظ سرمایه بزرگ آرامش و امنیت و سلامت و سعادت هزینه کنند و قواعد و لوازم مربوط به زندگی عفیفانه و پرهیزکارانه را بپذیرند. در این صورت ساختار کلی، توانایی هضم و هدم جریان‌های مقاوم در برابر حق حیات طیبه ملت را خواهد داشت. ✅ ما نیازمند آن هستیم که مسئله حجاب نه تنها به عنوان یک امر شرعی، بلکه به عنوان یک پدیده اجتماعی و تأثیرگذار در تمام زمینه‌های زندگی مورد واکاوی و تحلیل و بررسی قرار بگیرد تا روشن شود که به عنوان یک امر متعالی ضامن منافع عمومی جامعه و خصوصی اشخاص است. 🔸دو کلان رویکرد نسبت به بررسی حجاب می‌تواند یکی راجع به حجاب با عنوان معلول عوامل فردی و اجتماعی باشد و دیگری حجاب به عنوان علت زمینه‌های فردی و اجتماعی. یعنی چیستی و چرایی حجاب و لوازم و عناصر آن باید از دو جهت عمده تحلیل شود. چرا فرهنگ عفاف و حیا و حجاب را رعایت می‌کنیم؟! دوم اینکه: اگر این امر تحقق پیدا کند چه نتایجی به دنبال خواهد داشت؟! 🔹در سمت مقابل می‌توان به چرایی بی‌حجابی و نتایج آن نیز پرداخت و از مجموع پاسخ‌ها تعریف جامع و مانعی برای حجاب و عفاف به دست آورد. این مسئولیت همه آحاد جامعه در جهاد تبیین نسبت به مسئله حیاتی کودتای جنسی خواهد بود. ✍🏼سعید توتونکار 💡کانال جامع نفوذشناسی_تبیین: 🆔@nofoz_shenasi👈عضو شوید