✳️ پاسخ امام خمینی رضوان الله علیه به ادعای کذب اخیر سید محمد خاتمی (قسمت اول)
سید محمد خاتمی اخیرا گفته است:
«متأسفانه امروز شاهدیم جمهوری اسلامی به سمت حکومت اسلامی تمایل پیدا کرده است.»
در خصوص جمله فوق (فارغ از اینکه به قول امیرالمؤمنین خطاب به معاویه خواسته مذمت کند ولی مدح کرده) باید بگویم: خدا را شکر!
۱۵ سال هست دارم سعی میکنم اثبات کنم که حرف اصلی خاتمی همین یک جمله هست:
«متأسفانه امروز شاهدیم جمهوری اسلامی به سمت حکومت اسلامی تمایل پیدا کرده است.»
خوب دیگر نیاز به اثبات چیزی نیست
و
الحمدلله که هر چه زمان به پیش میرود، بیشتر مفاد احادیثی که بیان میدارند هر چه به ظهور نزدیک شویم جریان نفاق باطن خود را بیشتر عیان میکنند و قبل از ظهور دیگر منافقی باقی نمیماند الا اینکه باطن کفرپیشهاش را آشکار میکند، محقق میگردد... (و خدا میداند شاید این از مصادیق جریان نفاق باشد)
اما در خصوص این بخش از صحبتهایش:
«هنگامی که امام در نوفل لوشاتو حضور داشتند دکتر مصطفی رحیمی از روشنفکران آن دوران نامه ای را خطاب به امام در مخالفت با جمهوری اسلامی نوشت که من پیگیر رسیدن آن به دست امام بودم. بعد از چند روز از مرحوم حاج احمدآقا پرسیدم که «آیا آقا نامه را خواندند؟»، ایشان پاسخ داد که «بله، دو بار هم خواندند. اما گفتند ایشان(دکتر رحیمی) جمهوری اسلامی را جمهوری آخوندی فهمیده است و این مطالبی که ایشان گفته مربوط به حکومت آخوندی است؛ که درست می گوید. اما آنچه مدنظر ماست حکومت اسلامی است.
مردم در همه پرسی تعیین نظام به کدام جمهوری اسلامی رأی دادند؟ اگر همان زمان میگفتیم که قرار است با اسلامی آن شما را تحت فشار قرار دهیم، آیا کسی به آن رای میداد؟»
خوب ببنیم امام راحل همان زمان و پیش از انتخابات ۱۲ فروردین ۵۸، جمهوری اسلامی را چگونه تعریف کردهاند بارها و بارها!
و بعد از آن!
سید محمد خاتمی باید صریح بگوید از همان اول انقلاب من مخالف مبانی اولیهی مطرح شده توسط امام خمینی بودم!
اما ساکت بودم!
چرا ساکت بودهاش هم قضاوت با مردم و تاریخ...!
به این سکوت و در سیستم بودن و همه جوره از توبره و آخورش خوردن و خود را بارها پیرو خط امام معرفی کردن و در برحهای که به نفع بود از انقلابیها هم تُند و تیزتر نشان دادن (به گواه تاریخ مسلم و با اسناد غیرقابل خدشه موجود) معنای این کار چه میشود هم قضاوتش با مردم و تاریخ!
از خیل بسیار پر شما این موارد به جهت رعایت اختصار و گنجایش در یک ارسال به ذکر ٣ نمونه در این ارسال (مربوط به ببانات قبل از انقلاب) و ۳ مورد در ارسال (مربوط به ببانات بعد از انقلاب) پیوست بسنده میشود:
1⃣ فرازی از بیانات در تاریخ ۲۴ آبان ۵۷:
⬅️ ما عرض کردیم که ملت ایران (که ما هم دنبال ملت ایران هستیم) آنها سه تا اصل را تقاضا دارند و در تظاهراتى که سرتاسر ایران کردند و حالا هم مىکنند این سه تا اصل را ذکر مىکنند و مقصودشان تحقق این سه تا اصل است؛
البته آن که مقصود اصلى و هدف اصلى است آن اصل سوم است که حکومت اسلامى، جمهورى اسلامى، آن که هدف نهائى و اصل است آن است.
📚 صحیفه نور: ج۳، ص۱۴۸
https://lib.eshia.ir/50080/3/148
2⃣ فرازی از مصاحبه امام خمینى با خبرنگار روزنامه فرانسوى لوموند در تاریخ ۲۷ آبان ۵۷:
⬅️ سؤال: حضرتعالى مىفرمائید که بایستى در ایران، جمهورى اسلامى استقرار پیدا کند و این براى ما فرانسوىها چندان مفهوم نیست زیرا که جمهورى مىتواند بدون پایه مذهبى باشد، نظر شما چیست؟ آیا جمهورى شما بر پایه سوسیالیسم است؟ مشروطیت است؟ برانتخاباتى استوار مىباشد؟ دموکراتیک است؟ چگونه است؟
جواب: اما جمهورى به همان معنائى است که همه جا جمهورى است لکن این جمهورى بر یک قانون اساسىاى متکى است که قانون اسلام مىباشد.
اینکه ما جمهورى اسلامى مىگوئیم براى این است که هم شرایط منتخب و هم احکامى که در ایران جارى مىشود، اینها بر اسلام متکى است.
📚 صحیفه نور: ج۳، ص۱۴۵
https://lib.eshia.ir/50080/3/145
3⃣ قسمتی از مصاحبه امام خمینى با تلویزیون سراسرى ایتالیا در تاریخ ۱۱ آذر ۵۷:
⬅️ سؤال: وضع کنونى به کجا مىانجامد؟ چه راه خروجى را پیشنهاد مىکنید؟ جمهورى اسلامى چیست؟
جواب: نهضت اسلامى کنونى ایران به عنوان اولین هدف، از بین بردن سلطنت را قرار داده و براى آرامش در ایران و ثبات منطقه جز این راهى نیست.
ملت براى آینده مملکت و جایگزینى این رژیم باید راه و رسمى را انتخاب کند که مورد موافقت و علاقه مجموع جامعه باشد و این جمهورى اسلامى است.
اساس کار یک جمهورى اسلامى تامین استقلال مملکت و آزادى ملتها و مبارزه با فساد و فحشا و تنظیم و تدوین قوانین است که در همه زمینههاى اقتصادى، سیاسى، اجتماعى و فرهنگى با توجه به معیارهاى اسلامى، اصلاحات لازم را به عمل آورد.
📚 صحیفه نور: ج۴، ص۶
https://lib.eshia.ir/50080/4/6
@readandthink