🌹تفسیر کوتاه صفحه ۱۳۹
برگرفته از تفسیر نور
-----------------------------------
🔹مبلّغان دینی باید بدون مصلحتاندیشی بیمورد، معارف و حقایق مکتب را برای مردم بیان نمایند.
«ما قَدَرُوا اللَّهَ» «تُخْفُونَ کَثِیراً»
🔸دشمن حق، یا حق را پایین میآورد، یا خود را بالا میبرد. ابتدا میگوید: قرآن افسانه است، اگر موفّق نشد، میگوید: من هم میتوانم مثل قرآن حرفهای جالب بزنم.
«سَأُنْزِلُ مِثْلَ ما أَنْزَلَ اللَّهُ» در جای دیگر میخوانیم:
«لَوْ نَشاءُ لَقُلْنا مِثْلَ هذا» (انفال، ۳۱)
🔹کیفرهای اخروی از لحظۀ مرگ شروع میشود، به کافران میگویند: جان بده، بمیر،
«أَخْرِجُوا أَنْفُسَکُمُ» که همراه با نوعی تحقیر است.
🔸مشرکان به چهار چیز تکیه داشتند: قوم و قبیله، مال و دارایی، بزرگان و اربابان و بتها و معبودان. این آیه، بیثمری هر چهار تکیهگاه را در قیامت مطرح میکند: «
فُرادی» بدون قوم و قبیله.
«تَرَکْتُمْ ما خَوَّلْناکُمْ» بدون مال و ثروت و دارایی.
«ما نَری مَعَکُمْ شُفَعاءَکُمُ» بدون یار و یاور. «
ضَلَّ عَنْکُمْ» محو تمام قدرتهای خیالی.
🔹در قیامت، حقایق ظاهر و سرابها، محو میشوند.
«ضَلَّ عَنْکُمْ ما کُنْتُمْ تَزْعُمُونَ»
-----------------------------------
❤️ نکات اخلاقی ناب در ایتا ❤️
https://eitaa.com/nokat_akhlaghi