نوری برتاریکی, [۲۰.۰۱.۱۸ ۰۹:۱۷]
⚛مسعود پزشکیان متوجه نشدم اما فهمیدم !!😂
نایب رئیس مجلس می گوید:زمانی که بنده نیز به عنوان عضو اکیپ مجلس در مورد برجام انتخاب شدم با مطالعه آن به معنای واقعی به دلیل تخصصی بودن بحث زیاد متوجه قضایا نشدم چرا که در موضوعات غیرتخصصی همواره سعی میکنم ورود پیدا نکرده و اصراری نداشته باشم اما✅تنها این را فهمیدم که اگر برجام نبود ما هر روز یک هزار میلیارد تومان باید به خاطر تحریمها ضرر میکردیم.
حالا باید از پزشکیان پرسید ایشان اگر در خود صلاحیتی نمیدیده، چرا پذیرفته که عضو کمیسیون ویژه شود؟! و چرا وقتی متوجه قضایا نشد، از متخصصان و صاحبنظران نپرسید؟
در ثانی اگر بعد از 40 روز حضور در کمیسیون، از برجام سر در نیاورده، پس از کجا متوجه شده و با اعتماد به نفس عجیبی میگوید «قبل از برجام هر روز هزار میلیارد تومان متضرر میشدیم»؟!
ثالثا" در پایان دومین سالگرد اجرای برجام با حساب سرانگشتی آقای پزشکیان باید 730 هزار میلیارد تومان پول به کشور آمده باشد. آیا ایشان میداند این رقم انبوه کجا رفته که بیکاری شدت یافته، تورم دو رقمی شده، قیمت دلار 35 درصد(1100 تومان) افزایش پیدا کرده، رکود تشدید شده، تراز تجاری منفیتر شده و...؟!
نوری برتاریکی, [۲۰.۰۱.۱۸ ۱۱:۳۰]
امیرالمؤمنین علیه السلام:
✅آنکس كه کینه را كنار بگذارد، قلب و عقلش آرامش مىيابد.
📚 غرر الحكم: ح۱۹۶۲
نوری برتاریکی, [۲۴.۰۱.۱۸ ۱۸:۴۶]
✳️✳️✳️واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور :گفتگو به معنای مذاکره نیست!!!😂
درحاشیه گفتگوی ظریف و عراقچی با وزرای خارجه فرانسه ، انگلیس و آلمان در مورد مسائل موشکی !!!
نوری برتاریکی, [۲۴.۰۱.۱۸ ۱۸:۵۲]
✅استفتاء از رهبر معظم انقلاب اسلامی
✳️✳️✳️حرمت اتهام زنی به معتقدات اهل سنت
رهبر معظم انقلاب در پاسخ به جمعی از علما و فرهیختگان شیعه منطقه احساء عربستان که فتوای معظمله را درباره «اهانت و استفاده از کلمات تحقیرآمیز و توهین به همسر پیامبر اسلام، امالمومنین عایشه جویا شده بودند چنین مرقوم فرمودند:
«اهانت به نهادهای برادران اهل سنت از جمله اتهامزنی به همسر پیامبر اسلام [عایشه] حرام است. این موضوع شامل زنان همه پیامبران و بویژه سیدالانبیاء پیامبر اعظم - حضرت محمد(ص) - میشود.»
(خبرگزاری مهر)
نوری برتاریکی, [۲۵.۰۱.۱۸ ۱۲:۵۴]
✅✅✅سؤال از پیامبر(ص) یا نقد ایشان؟
ابوالفضل بهرامپور
فرق است بین کلمة سؤال و کلمة نقد. آیا ما میتوانیم از پیامبر(ص) و امام زمان(عج) سؤال کنیم؟! نمیدانم! آیا میتوانیم از آنها ایراد بگیریم و نقد کنیم؟! باز هم نمیدانم!
این یک بحث قرآنی و جدای از گفتمانهای سیاسی است. انسان عاقل و دانشمند وقتی میخواهد سخنرانی یا اظهارنظر کند، باید عالمانه باشد و در استعمال کلمات که هر کدام معنای خاص خود را دارد، دقت کند وگرنه او متهم به جهالت خواهد شد. حال اگر کسی در رابطه با قرآن و رسول(ص) و اهلبیت عصمت(ع) میخواهد صحبت کند، باید کاملاً قرآنی و فقیهانه باشد و اگر نمیتواند، ثواب سکوت بیشتر و آبرومندانهتر است. مثلاً گفتهاند: ضلالت و غیّ یعنی گمراهی، ولی فرقشان این است که اگر ضلالت راه باشد، غَیّ، شهر ضلالت است؛ اگر هدایت، راه باشد «رُشد»، شهر هدایت است و به همین قیاس.
بنابراین فرق است میان سؤال کردن و نقد کردن. قرآن فرمود: «یسئلونک» از تو میپرسند تو هم برای روشنگری جواب بده. پس، از قرآن و رسول میتوان سؤال کرد ولی نقد و ایرادگیری چطور؟ مفهوم نقد آن است که در این مورد غلط و اشتباه وجود دارد و منتقد ،قصدجایگزینی و اصلاح غلط را دارد یعنی بالاتر از او میفهمد.
هر مسلمانی باید بداند که پیامبر(ص) در سه مورد عصمت دارد:
الف: در مورد گرفتن وحی، در سوره جنّ آیه 26فرمود: ما وقتی وحی را با جبرئیل بر پیامبر نازل میکنیم، آن را تعدادی از فرشتگان همراهی میکنند تا به طور خالص به پیامبر ابلاغ شود.
ب: پیامبر (ص) در انتقال امانت وحی به امت، عصمت دارد و بدون کم و زیاد و بدون ابهام و با یک قرائت به امت میرساند. در این راستا خدا فرمود: اگر پیامبر ما (که البته محال است) حتی اگر یک کلمه از خودش بر وحی ما اضافه کند، ما شاهرگش را میزنیم :« وَلَوْ تَقَوَّلَ عَلَينَا بَعْضَ الْأَقَاوِيلِ * لَأَخَذْنَا مِنْهُ بِالْيمِينِ» (حاقه، 44 و 45) و بدانید که هر چه میگوید نظر ما را میگوید «وَمَا ينْطِقُ عَنِ الْهَوَى». (نجم،3)
گفتهاند در مواردی پیامبر(ص) از مخاطبان اقرار میگرفت: «هَل بَلَّغتُ» آیا مطلب را شفاف رساندم؟ آیا بدون ابهام دریافت کردید؟ میگفتند: بلی یا رسولالله.